Blandade känslor

Oj, oj...nästan en hel vecka sedan senast nedprintade rader (fy på mig!)...men sedan undertecknad Rockänka bidde sambo för några dagar igen, så har det varit fullt upp (!)
NU, åter till Rockänke-status, så kör vi ett litet återberättande av senaste tidens förehavanden....

Lycklig i själen efter en alldeles för lång tid som Rockänka, så mötte ja upp med min älskade Johan på Umeå Flyplats på Söndagen.
Ett, minst sagt, kärt återseende och ett uppdatering av dess like med en introduktion av den nya lyan och staden...med mera :)
Finfin middag bjöds det också på, samt allmänna mys-kvällen.



Dock, vardagen blev verkligheten...och tiiidigt på Måndags-morgonen tog jag bussen från Umeå till jobbet i Lycksele.
(my god...den tröttheten!)
Fullt ös följde sedan med allt som ska planeras -och styras upp inför kommande Julmarknad Gammplatsen (har fixat finfina grejer!)...mycket jobb, men såå kul!

Min älskade anlände lite senare under dagen, och tillsammans fick vi en fin kväll på kära Granitan med  föräldrar, katt och allt vad det innebär...

Tisdag och än en gång upp i ottan.
Pojekt-jobb innesittandes på Kommunhuset, en otroligt vacker och lite "krispig" Novemberdag då jag även hann med en lunch på Indo-Café med min kära...


Lite snö över Lycksele (tillslut!)...en vacker dag...


Lunch på Indo...latte till såklart!



Kul upptäckt då vi strövade omkring i "lilla Lycksele" och upptäckte att de redan nu gjorde rekalm för House Of Metal i allmänhet...och Amaranthe i synnerhet!


Efter dagens arbete hämtade Johan mig, och det bidde en tur till lite olika butiker (de få som erbjöds ;p) och bland andra ett stopp på hederliga Dollarstore för inköp av diverse förbruknings-nödvändigheter...


Möss-provning..."Men are liars" och "Women are bitches"...vi köpte dem...inte! ;p

Mycket jobb och skön "klubbning" av planer...och sedan var det raka spåret med bussen tillbaka till civilisationen och hemmet i Umeå igen.
Landa lite...

Ledig Onsdag som började med en sovmorgon och en vacker promenad efter älven int till staden och en runda där med diverse ärenden och mysig fika...


Min finaste fina i förmiddags-solen...

...för att senare på kvällen bege oss ut för pub-quiz (vi måste ju hålla traditionerna vid liv!) på mysiga Pipes Of Scotland.
http://www.pipesofscotland.se/umea/


Öl i väntan på...


...jaa, en pub-tallrik som vi i ärlighetens namn hade hoppats mer på...
;p


Humöret på topp och det skålades glatt med nya bekanta, samtidigt som vi försökte vårt allra bästa för att knipa segern i detta musik-quiz...i denna Norrländska "musik-huvudstad"!
Vi vann...inte...men en jättekul kväll var det minsann!

Jo, jag får nog erkänna...liiite tung i huvudet var jag då jag på Torsdagsmorgonen släpade mig in i duschen och piffade mig "fit for fight" för dagens arbete på SVT..!
Men ack så rolig dag...as usual (får nästan börja säga så nu!)
Inspelning av Go´kväll -Lördag med mycket trevliga gäster :)
Ebba Von Sydow
rattade programmet och vi underhölls av bland andra Nanne Grönwall med flera...
(och MYCKET gottigott advents-fika!)



Finaste Johan mötte upp i tv-huset och sedan tog vi en runda på Ersboda Handelsområde med mat-inköp och styrde kosan hem för en skön kväll och smarrig middag bestående av;

* Baconlindade kycklingfiléer fyllda med örter och fetaost
* Idaho-potatis i extra chilimarinad
* Fräsch sallad
* Nybakat grovt bröd
* Och mina favvo-såser från Delikatessfabriken (som jag bara hittat här uppe i norr?!)



Efter dessa göttigheter följde en runda kvällspromenad och "Umeå by night".





Johan på cyckel-gång-bron til Teg...

Idag...Fredag -it is.
Och, såklart, uppe i ottan...eller nja...men tidigt nog att vara redo för förmiddags-jobb i alla fall.
(hann faktiskt dricka morgon-kaffet med min kära)

Bussen till tv-huset och redo för jobb!
Go´kväll även idag med makeup-jobb för bland andra; Magnus Härenstam (jaa...lite star-strucked blev jag nog...barndom!), Dennis Lyxén med band och Pekka Heino som styrde upp det hele.



Mötte upp med min älskade efter dagens arbete och tog en go-öl på Allstar;
http://www.allstarbar.se/Default.aspx?ArticleID=23

Fick även en jättevacker ros och ett vackert kort...med tillhörande mjukis-björn av min underbara <3





Hem efter det och den rivande klumpen i magen -och hjärtat gjorde sig påmind...
...Johan skulle snart åka ut på turné del -2 med Amarnathe.

Hann med en snabb-middag och lite mys innan taxin till flygplatsen anlände och saknaden infann sig på direkten.
Åter Rockänka.
Ett "på återeseende" i London gör det dock till något alldelses underbart att se fram emot...
Tacksam över de dagar vi fått tillsammans på hans "mini-semester", glad över att det år så bra för detta grymma gäng...men ja, blandande känslor...

Har,denna Fredagskväll till ära, sysselsatt mig med att pyssla och advents-piffa i lyan lite lätt;
(mer jul...senare...promise!)




Ljus ska det vara...och så var jag ju bara tvungen att testade nya Dumle-pepparkakskolaorna...

Som sagt, Rockänka igen, och tv-soffan är vad som gäller denna kväll.
Imorgon bär det av till Lycksele och familjen...men ikväll saknar jag mest...

Hoppas Ni har en underbar start på helgen!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0