Top Floor

Även denna morgon började med en löprunda ute i strålande sol och vackra höstfärger...härligt!



Frulle, läsning, och lite uppstyranden inför morgondagens flytt, etapp-2, till Umeå och in i nya lyan.
Tidig start och förhoppningsvis löper det hela på så smidigt som det bara kan (och jag vill!).

Ett tråkigt besked gav lite sorti till dagens glada humör, men ja...tvyvärr blir ju inte allting alltid som man hoppas och önskar...lönar sig kanske inte ens att fundera över varför...

Peppade mig själv och såg i alla fall fram emot mötet med de inblandade på ett av mina två nya jobb!

Promenerade in till stan, tog en runda där och begav mig sedan på utsatt tid till Kommunhusets "top floor".
Mötte upp med vänliga och otroligt entusiastiska medarbetare, bekantade mig med mitt skrivbord, samt fick en rundtur där jag hälsade på "allt och alla"...skönt lättsam stämning, precis vad jag behövde.
Kortare samtal med information om det praktiska (jag kan bland annat glädja mig åt tillgång till; två nya datorer, två telefoner, samt hyrbil..!) innan det var dags att säga adjö och på återseende på Måndag...ska bli riktigt roligt det här! :)

Efteråt begav jag mig direkt till Lyckseles "Mecka" och budgetvänliga, Dollarstore, där stora kundvagnen fylldes med diverse nödvändigheter och "bra att ha grejor" till det nya hemmet.
Fryspåsar, rengöringsmedel, diskborstar, tvålar, skurtrasor, plastfolie, kaffefilter...you name it...
Välfyllda kassar släpades det hem i alla fall.

Lugn tv-kväll råder...gripande men givande samhällsprogram.




Lugn lill-Lördag (kan nog inte ens kallas för det idag ;p)
Alldeles för få timmar av sömn den senaste tiden och de börjar ta ut sin rätt.
Ska bli skönt att äntligen få landa ordentligt imorgon, komma i ordning och påbörja det nya...

Önskar Er en finfin "mitt-i-veckan", allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0