Julöl

Uppe före tuppen...men det tog emot, det vill jag lova!

Tiiidiga tvätt-tiden och sedan fullt ös med storstädning av den nyinflyttade (med allt vad det innebär) lägenheten.
Pjuh..!
Klappade mig själv på axeln efteråt (det får man göra då ingen annan gör det...)
Men vad gör man inte för att få allt i finfin ordning till sin älskade som kommer hem...till ett helt nytt hem dessutom...imorgon;)

Frulle, dusch och piff...sedan ut på en promenad längst älven.
Strålande vacker höstdag och jag bara njöt av att spatsera fram isolen och vackra omgivningar...


Staden vid älven...

Styrde kosan mot Strömpilen´s köpcentrum och inhandlande bland annat lite gott att äta till den middag som jag imorgon ska bjuda Johan på...Rockänke-dagarna får en kortare paus och då får man ju allt försöka vara lite "hemma-frulig"...(och då tänker jag även på ovanstående dags sysslor!) ;p

Hemma nu i kvällningen...trött...men har hunnit med lite pyssel och en redigt egenkomponerad "räkmacka de luxe" till middag...gott!
Förutom gott att äta till min kära så har jag även inhandlat gott att dricka till maten -eller inta ensamt.
Och kvällen till ära, eller bara för att hålla vår tradition med "Lördags-testöl" vid liv, så sitter jag i skrivandets stund och smuttar på en ny jul-öl från Pistonhead;



Mörk.
Knäckig doft, helt okej enligt min smak...och appropå smak...den påminde nog lite, lite om julmust med mindre kolsyrehalt..?
Godkänt.

Tv:n står på i bakgrunden och Go´kväll är det program som visas...ser det nu för andra...nej! tredje gången, om man räknar med generalrepetitionen (!)

Funderade lite på om jag kanske skulle bege mig ut en sväng för att ta en titt på "Umeå-by night", men jag tror ärligt att det får bli en annan kväll...orken tryter, vill vara "fit for fight" att ta emot älsklingen imorgon...och ja, så är det ju rätt mysigt här hemma i soffan ändå...
Och nu har det, ack och ve, till och med blivit några minusgrader ute (!) ;p

Önskar Er en fin Lördags-kväll...partaj, hemma-mys, whatever!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0