Go´kväll

Finfin morgon då undertecknad steg upp vid sju-snåret och det var hela +6-grader varmt...är det inte Norrland "vintertid" så säg..! ;)
(det är inte normalt att jaga ut spy-flugor ur lägenheten såhär års...)

Tog bussen ut till tv-huset et par timmar senare och "kastades" direkt in i all action...sånt gillas!
Fick lite nödvändig information, gick igenom schema-läggning, och förberedde sedan logen inför dagens arbete med Go´kväll, som sänds på Lördagar, men bandas idag.


På plats i logen, min arbetsstation, makeupartist -happy to be!

Arbetade efter förberett körschema och avverkade sminkningar på löpande band...nu är det tv vi talar om, då gäller det att jobba snabbt och hålla tiderna..!

Dagen program innehöll bland annat; komikern Thomas Järvheden, kock-Johanna med "Godis-fluff" (me like!), samt sångerskan Edith Backlund med musiker...
..varav en av dessa musiker visade sig vara en gammmal bekant till mig från Lycksele, roligt återseende!




Tidigare slut på arbetsdagen än beräknat, en runda ute i stan, och sedan hem och på med tränings-outfiten för att bege sig ut på en kortis-löparrunda i skymningen...


Otroligt vacker runda efter älven i solnedgången...och trots den korta biten så hann ju undertecknad naturligtvis med att springa lite lätt vilse också... ;p

Hem för en skön dusch och sedan var det bara att fortsätta med plockandet och pysslandet i lägenheten.
Men nu börjar det verkligen arta sig måste jag säga (och möblerna har torkat minsann)...mycket sorterande och smått som skulle på plats och oj vad skönt det känns med lite ordning och reda igen!


Den femte av sopsäckar att slänga...pjuh...

Middag följde på det, och så har jag även gjort i ordning en...näe, två(!)...försenade födelsedagspresenter...både till storebror, samt det nya ljuvliga tillskottet i familjen; Edina.
Tänkte ställa presenterna på brorsans bord imorgon på SVTNyhets-redaktionen...som en väldigt fin och rosa övverraskning ;)


Rockigt-rockigt och tjejigt-tjejigt från faster -vad annars?! ;)
(Storebror får ett par bio-biljetter)


Uppkrupen i tv-soffan nu, as usual, och har visst på Bingolotto i bakgrunden...varför vet jag inte riktigt, har inte ens någon lott (som att jag annars brukar ha det?)
De firar 20-års jubileum och jag hinner med en reflektion över hur otroligt snabbt åren går...men den tanken tror jag vi släpper lika snabbt... ;p

Imorgon vankas ytterligare jobb med Go´kväll och sedan stundar helgen igen.
På Söndag anländer min Johan hem för en "mini-semester" från Amaranthe´s Europa-turné på några dagar...längtar!
Men tills dess...lugn kvällning för Rockänkan.

Lev å må!

//Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0