Faster och Fars dag!

Morgonkaffe, lite måleri, packad resväska, ut och iväg med bussen mot Sävar.

Besök hemma hos storebror med familj för att titta på nya huset, men främst för mitt första möte med världens sötaste lilla Edina...stolt faster!


Lillan låg och sussade så sött då vi kom...

...men vaknade upp en stund senare och var både glad och nyfiken på allt som hände runt omkring!



Hello..! ;D




Det bidde dock bara en kortare visit den här gången då Håkan skulle jobba och jag och mamma hoppa in i bilen med Bosse för att syra kosan vidare mot Lycksele.
Men ja, faster-skapet känns jättebra :)

Väl hemma på Granitan igen så var det dags för lite hederligt firande med tårta och presenter för att hylla kära pappa på Fars dag!


Tårta och en varm å go mössa till farsgubben ;)


Frosten har lagt sitt vita isiga täcke över landskapet, och visste man inte bättre så skulle det lätt tolkas som en hinna av nysnö som fallit...
Doften av snö är dock närvarande i luften, och temperaturen kryper så sakteliga nedåt mot minusgrader.

Trots en liten tvekan över kylan så bestämde jag mig ändå för att ge mig ut för en löprunda i kvällningen.
Bra val.
Skönt att få rensa tankarna...och otroligt vackert och rogivande att avverka steg efter steg under en stjärnklar himmel med en lysande fullmåne stor, gul, och rund som en ost.

Varm dusch och nu har jag landat i tv-soffan där jag planerar att spendera resten av Söndags-kvällen...njuter av god choklad och premiär-julmusten!
Apotekarnes -såklart ;)



Laddar om inför morgondagens makeup-jobb med kalender-fotografering på Gammplatsen, samt allt vad nu en ny vecka kan ha att erbjuda..?

Allt gott!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0