Nymålat

Pjuh...sitter ned och andas ut efter ännu en intensiv dag (många sådana det senaste!)

Morgon-latte på Mc Donalds (jag vet, nästan spö-straff på det...men typ det enda som var öppet då), en raid på Clas Ohlson för inhandling av diverse nödvändigheter till lyan, och sedan var det dags att möta upp med kära mamma som kom med tåget från Lycksele.

En intensiv shoppingdag tog sin början, och vi var här och där...och överallt..!
Bidde många inköp av grejor till både mig och Johan att ha i det nya hemmet, bland annat en jättefin hallspegel, ett skur-set (!), lampor, samt en traditionsenlig ljusgirland att klä balkongen med såhär när juletider stundar ;)
Såg ett kärleksfullt par hand i hand spekulerandes om vilka pryttlar de skulle köpa att julpynta hemmet fint med...och då...då i den stunden så kände jag mig verkligen ensam...
För förutom sommaren så är, för mig, juletider det allra bästa som finns...särskilt när man får dela detta med den man älskar.

 


Timmarna flög förbi, butiker avverkades, och mot eftermiddagen var det dags att sitta ned för en välförtjänt middag och lite vila ute i Lördags-vimlet.
Gott så!
Och lite lätt mat-komatiserad, med massa mycket att släpa på, så gav vi oss sedan av hemåt igen...

...bara för att ta tag i lite målning och diverse annat pyssel.
Har skärsår på båda händernas fingrar, samt en finfin rispa på låret...då har man väl lyckats uträtta nåt i alla fall...? ;p
Fick tyvärr ställa in dagens planer på att åka ut till Sävar då tiden blev för knapp, men startar i ottan imorgon istället med ännu en packning av resväskan (oj, vad den kommer att packas i och ur många gånger under rådande omständigheter), besök hos Sävar-familjen och sedan en vidare resa till Lycksele och ladda för en ny vecka...hej å hå!


Finaste mamma i bästa målar-outfiten!

En runda ofrivillig kvällsvandring har det också hunnits med, då den väldigt närliggande ICA-butiken var stängd (ve och fasa!) och undertecknad fick leta lite på måfå -samt fråga mig fram om närmsta öppna "affärs-liknande" stället.
Det visade sig (efter diverse irrande steg i mörkret) vara en Statoil-mack som inte alls hade ens hälften av vad jag behövde, så då fick det vara...
Det är något som kommer bli lite svårt att vänja sig av med...dygnet-runt-öppna ställen och närheten till dessa.

Nu råder dock myskväll framför tv:n med bland annat en koll på "Så mycket bättre" och jag undrar tyst hur det kan komma sig att min kära mor visar sig vara ett stort fan av både E-type och Uggla..? ;)

Fantastiskt lugn Lördag-kväll och inte ett uns party så långt ögat kan nå..!
Njuter istället av en stor kopp the och premiär-pepparkakan...it funks.

Frid å fröjd!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0