Första dagen på nya jobbet # 2

Vilken dag!
Vilken otroligt rolig och givande dag det har varit...det är ju såhär "vardagslivet" ska vara...lycka! :D

Startade redan i morgontimmarna med en liten löprunda från ytterdörren, genom kvarteren och ned mot strandpromenaden.
Sprang sedan på behagligt underlag längst vackra Ume-älven, njöt av nya omgivningar, samt att solens strålar var på väg att tränga sig igenom molntäcket...finfin runda.


Heelt okej löparsväng ;)

Hem igen för långa varma duschen, piffing och lite morgon-tv...där det senare bjöd på en nyhet som för mig ska bli väldigt intressant att beskåda;

http://www.expressen.se/noje/1.2618173/ranelid-jag-ar-litteraturens-zlatan

Björn Ranelid i Melodifestivalen!



Som trogen följeslagare (men det vet ni ju redan) av detta älskvärda spektakel, samt uppskattare av Ranelids välsmorda munläder (även om han kan vara en riktigt besserwisser-gris ibland) så var detta en riktigt rolig nyhet och nu ser jag ännu mer fram emot kalaset och vad det kommer att erbjuda!

Efterföljande runda ute i staden där jag kollade in lite gamla och nya butiker, samt brunchade på det supermysiga Nya Konditoriet (NK)



Mätt och belåten var det sedan dags att ta bussen till SVT och påbörja den första dagen på det andra av mina två jobb!



KÄRT återseende av gamla bekanta, speciellt makeupansvariga (min mentor och vän) Maud, samt nya vänner som alla bemötte mig med vänlighet och världens boost av glädje och positiv energi! :)
Fullt ös redan från första sekund...
Hälsningar, presentationer och möten i logerna med celebriteter som; Ebba Von Sydow, Malena Erhman, Kock-Johanna och såklart...Sverker -himself ;)

Inspelningarna av Lördagens Go´kväll var just avklarade och när jag anlände stundade förberedelser och sändning av kvällens program (detsamma) som bland annat innehöll;

- Samtal med regissören Ruben Östlund om hans nya kritikerrosade film Play



- Reportage om Antwerpen och konstnären Rubens (hmm...)



- Och, det alltid så populära "Gör om mig" där en transa (med världens härligaste personlighet...och snygga ben!) skulle bli omgjord kvällen till ära

http://svt.se/2.169522/v_45_terese_cederlof

http://www.tessanc.se/index-filer/Page330.htm

Ovanstående länkar till kvällens program, samt hennes egen hemsida.


Så spännande och roligt att vara på plats "där det händer, när det händer"!

Hann även med lite seriösare samtal om mina erfarenheter och framtiden som Makeupartist på SVT.
Träffade Britta (härliga människa!) som är produktionsplanerare och bokningsansvarig vad gäller sminket bland annat...och (eftersom jag börjar jobba timmar) redan nästa vecka ska jag befinna mig på plats och vara fit for fight vad gäller arbetet och alla dess utmaningar ;)
Inget prov-jobbande alltså...nej, här var det pang på!

Efter att ha deltagit i direktsändningen följde ett smått virrvarr då gästerna med packning skull "stoppas" in i taxin och åka iväg till flygplatsen, samt städning och iordningställande av logerna.
Fick sedan skjuts hem av snälla praktikant-Kajsa och väl innanför dörren andades jag ut och kände...fy faan va kul det här är! :D

Vilken vecka va..?!
Två nya kanon-jobb, jag trivs som fisken i vattnet (kan inte fatta att jag får betalt för allt detta roliga!), och inser än en gång att jag gjort ett bra val som lämnade trygga (men ack så tråkiga) tidigare vardagsliv för att äntligen få landa i miljöer där jag känner att jag verkligen får komma till min rätt...och bara må så bra :)
Tacksam.

Fullmånen lyser från en stjärnklar natthimmel.
Och nu...nu är det minusgrader här i Norrland.
Det luktar till och med snö i luften...we´ll see..?
Uppkrupen i soffan, ser på kvälls-tv och har några lediga dagar framför mig.
Men ja...jag ska villigt erkänna...jag längtar redan till nästa arbetsvecka och allt vad den har att erbjuda...
(när kunde jag säga det sist?!)

Önskar Er allt gott kära läsare...på återskrivande!

// Maryly


Solig och fin höstdag i stadsparken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0