Flytt-trippen

Uppkrupen bland filtar i soffan på gamla goda Granitan när höstnatten nalkas...


Första etappen (och definitivt den längsta!) på flytt-trippen har avklarats...inte helt smärtfritt...men väl, avklarad och det känns otroligt skönt..!
Många och långa var timmarna i bilen på väg upp från väst till norr, många och långa var även milen.
Vi lämnade Göteborg i tidig morgontimme, stannade endast för två tankningar varav ett även innehöll inköp av lite ätbart att mumsa på i bilen, och nådde så Lycksele cirkus 12, 5 timmar senare (!)
Dock, 110 mil resa med flyttlass gick oväntat smidigt (och, jag garanterar, betydligt snabbare än vilket SJ-tåg som helst... ;p)


Hej då till lilla lyan i morgonmörkret...


Gryning över slätta...


och solnedgång över Sundsvall och Västernorrland...

På Torsdagsmorgon går andra etappen av stapeln, en sträcka på "endast" dryga 12 mil och jag ser fram emot då allt är urlastat, samt att få landa ordentligt.

Idag började jag med en löprunda i strålande höstsol efter ett antal välbehövda timmars sömn.
Det är ovanligt varmt här uppe i norr (känns varmare än på västkusten faktiskt) för att vara vid den här årstiden, och känslan av att vara ute och motionera i den friska luften gjorde gott för kropp och själ.
En dusch, två koppar kok-kaffe och frulle på de ;)

Efterföljande runda på stan med ett stopp på Skostället för ett kärt återseende av fina Anki, samt planerande inför helgens Halloween-festlighter och diverse andra uppdateringar...så kul!

Uppdateringar har det även blivit från min älskade Johan som ikväll (eller i alla fall några timmar till) befinner sig i Belgien och bjuder på show!
Turnén verkar bara flyta på finfint, vilket känns jättekul att höra...även om jag självklart saknar och längtar hem mitt hjärta...hem till vårt nya hem. :)
Det är faktiskt vår 4 år -och 11 månaders dag idag med... <3

Imorgon
ska jag troligen entra kommunhuset här i Lycksele för att hälsa på -och presentera mig för min projektgrupp, samt få en liten överblick om vad det är jag ska börja arbeta med på Måndag i nästa vecka.
Känns spännande och roligt och jag har även läst på lite förstudiematerial nu ikväll.

Fortsatt läsning vankas det ock så nu, men i roman-form.
Har en riktigt bra "sträckläsar-bok" som underhåller mig innan drömmarna får ta över...



Sweet Dreams!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0