Tända ljus och Party-bus

Alla helgonahelg 2011.

Lördagen började med en kortare löprunda ute i ett gråmulet, men ändå behagligt väder.
Låååång härlig dusch, kaffe och frulle på det!

Plockade ihop lite saker inför kvällens festligheter och gick sedan ut igen för att tända ett ljus på min älskade lilla Missan´s grav... <3


Ängla-katt...

Alldeles intill graven, mitt bland gulnande växtlighet och fallna höstlöv, blommar en ensam liten blomma...ovanligt för årstiden...och så vacker...




Förmidddag övergick i eftermiddag och fina Anki kom för att hämta upp mig med allt pick och pack.
Några snabba ärenden på stan och sedan begav vi oss tillsammans på för-för festen hemma hos henne och Niklas i Betsele.
Tema; Halloween-partaj...såklart ;)



För-för festen innebar bland annat lite uppladdning med bubbel och musikpoppade, en hel massa kreativa sminkningar och hårstyling utförda av undertecknad, diverse pladder och uppdateringar, samt en god middag och stämning på topp!


Makeup-session på g!


Anki med tuperad frippa och en makeup i gröna toner...


Maria blek a la Corpse Bride, men relativt "snällt" sotad makeup...


Niklas i Vampyr-makeup med röda linser som pricken över i:et...


För-för festarna är redo!


Vidare sedan in till Lycksele igen och för-fest, möten med nya bekanta, stoj och stim, och allt vad den innebar!


Kvällen till ära så fick vi en extra skum chaffis med lapp för ögat och en stor spindel hängandes i backspegeln... ;)



Kvällens stora lycka när undertecknad hittade, inte bara en utan två atycken helt underbara katter att gosa med! Ett litet, litet yrväder med bara åtta veckor på nacken, samt en något äldre och lugnare filur...
:)


Buskul!


För-festens (och kanske kvällens i överlag?) varmaste dräkt...

Klockan tickade fram till senare timmar och det bidde dags att avrunda för-festandet och hoppa in i taxin som tog oss till Hotell Lappland och kvällens nattclubbande Halloween-partaj!


Kön som mötte oss ringlade sig ovanligt lång och det tog nästan en timme (!) innan vi väl var inne...

Väl inne var det precis hur mycket partyglada människor, i olika utstyrslar, som helst som alla trängdes på dansgloven, vid baren, i soffgrupperna,  i rökrummet...ja, i varenda liten vrå var det folk!
Blandat med disco så bjöds det även på livemusik från scenen och självklart var vi ju inte sena att släppa loss på dansgolvet! ;D



Allra käraste syster!

Uppenbarligen måste jag studsat omkring rätt rejält till de dunkande tonerna ute på golvet, för när jag ett tag senare gick åt sidan för att pusta uten smula så upptäckte jag att handväskan var öppen och min kära iphone var borta..!!!
Paniken som infann sig då...

Jag letade och letade.
Scannade av praktiskt taget varje millimeter av nattclubben med blicken, frågade efter den i baren, frågade efter den i receptionen i hotell entrén, frågade efter den i garderoben och hörde även med varenda Securitas vakt jag kunde hitta...ja, jag bad till och med till högre makter där ett tag..!
Ack och ve...min kära iphone och allt den innehåller och underlättar...och kostar...
Ångest.

Sedan händer det ofattbara...
Får tag på Niklas som ringer till den från sin telefon...och någon svarar..!
Denna någon visar sig vara en utav DJ:erna som fått min iphone av någon vänlig (otroligt vänlig!) själ som hittat den och lämnat in den...
...jag trodde knappt det var sant.
Gick dit och hämtade upp den (lite lätt kantstötta) ägodelen, tackade allt och alla...vilken lycka!
Ordningen återställd.
(ja, det är skrämmande hur sjukt beroende man är av det materiella...)

Nästan.

Hade nämligen även förlorat min lapp till garderoben, varav jag fick vänta till att vara bland de sista (men inte helt sist pga god beskrivning och övertalningsförmåga ;p) att få min jacka sedan vid hemgången.
Men det må väl vara...ingenting mot att tappa iphonen.
Skjuts hem, the och mackor, och tacksam över en fartfylld och jättekul kväll tillsammans med nya och gamla vänner!




Idag har det varit Söndag hela dagen...rätt lugnt med andra ord.

En liten runda in till stan, en liten runda ut för löpning, samt ett grymt skönt soffa-häng med läsk och godis framför tv:n nu i kvällningen...

Imorgon är det första dagen på ett av mina två nya jobb (!)
Lite smått nervös är jag nog allt, men mest känns bara förväntansfull spänning och att det ska bli riktigt roligt :)

Alla Helgonahelgen lider mot sitt slut och jag avrundar med att sända en kärleksfull tanke till alla de nära och kära som inte längre finns med oss här i jordelivet...




// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0