Nytt jobb

Solens tidiga strålar och en himmel som stod i brand i morse då jag promenerade iväg för att påbörja en ny vecka, och den första dagen på ett av mina två nya jobb.
Stilla ro, så vackert så det gjorde ont.


Just denna vy och iphone-kameran gör det inte riktigt rättvisa dock...

Entrade förväntansfullt Lycksele Kommunhus och tog sedan trappen upp till översta våningen och min arbetsplats.
Möttes av glada miner och en stor varm kram...och sedan var det bara tuta å kör! :)

Nya datorer, nya telefoner, nytt passerkort, diverse olika koder och en hel hög med informationsmaterial att sätta sig in i...allt på en gång!
Morgonmöte med chokladmuffins, presentation och lägesrapporter.

Sedan har dagens timmar bara flugit förbi och hjärnan proppats full med oändliga mängder (känns det som i alla fall!) information, samt uförligare redogörelser för min roll och mer konkreta arbetsuppgifter.
Och det känns riktigt bra :)

Så kul att äntligen få möjlighet att praktisera mina kompetenser fullt ut, samt få gehör för min tankar och idéer kring saker och ting...att både få använda hjärnan och vara tokigt kreativ på samma gång (!)
Att arbetet är så pass flexibelt och "fritt" utan tråkiga rutiner.
Och alla vänliga och positiva människor jag mött idag...
...sprudlande av härligt glad energi avslutade jag arbetsdagen, styrde kosan hemåt och såg redan fram emot morgondagen!

Sen kom tröttheten...de luxe...
För, trots en jättefin dag så har detvarit många nya intryck och mycket i överlag att ta in och bearbeta.
Middag och soffa-myset.
Låta allt sjunka in, låta det landa lite.
Gäspa...gäspa igen...

Kollar på Fotbollsgalan och sedan får det nog bli sängen och ladda om för imorgon...ny dag, nya tag!




// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0