11-11-11

Detta magiska datum!
Vad skulle hända, vad har hänt..?!

Uppe i ottan för tiiiidiga tvätt-tiden...huuga, jag och tvätt...inte en win-win kombination...det går bara aldrig hel smärtfritt...
Och inte blev det bättre av att en sur-kärring (ursäkta uttrycket, men så var det nog alldeles säkert) praktiskt taget slängt ut min tvätt då jag anlände till tvättstugan för upphämtning endast 3 (!) minuter efter att min tid slutat. (precis som i reklamen som går på tv nu, för vad har jag tyvärr glömt...)
Orka vara en sådan person som bökar i andras tvätt...orka vara en sådan person som irriterar sig på sådana personer...nej, det var bara att samla ihop allt och fortsätta dagen med positivt tänkande istället ;p

Apropå det "positiva" tänket, och även med tanke på dagens datum...så spekulerades  det hej vilt under morgon-tv´s sändningar om detta "magiska" tals betydelse...

Skulle diverse profetior slå in?
Skulle vi få besök från yttre rymden?
Skulle vi agera på ett speciellt sätt idag?
Stundade världens undergång?
Var det extra lyckosamt att gifta sig denna dag?
Var det kanske rent av dagen då självaste Messias skulle (åter) födas och bringa lycka till vår jord..?

Många var frågorna och funderingarna, roligt var det att höra spekulationer och tappra försök till svar.
Nyhetsmorgon hade till och med, dagen till ära, besök av någon numerologisk kvinna som talade om vikten av siffrornas betydelse, samt att vi alla denna dag "skulle ta tillvara på varje tillfälle och handla kärleksfullt mot varandra" yadayadayada...och vad mer det nu var..?
Man (läs; undertecknad) kan ju tycka att detta borde råda varje dag, oavsett datum och sifferkombination.

Hursom så var det faktiskt ändå en intressant tanke att stimulera hjärnan med om vad som faktiskt kunde hända, om det nu skulle till att hända något...
...och vad jag i sådana fall gjorde vid just den tidpunkten?
Och med tidpunkt menar jag då; 2011-11-11 klockan 11:11.
Vad gjorde jag då?

Jo, det kan jag tala om...att hade det nu varit så att Moder Jord bestämt sig för att kasta in handduken vid denna tidpunkt, så hade det hänt i samma stund som undertecknad befann sig på väg in till stadens centrum, blickandes ned mot älven, samtidigt sysselsatt med en nördig status-uppdatering på Facebook (bara för att!) och med Bandit Rock och Kiss´s "Heavens On Fire" i lurarna...vilket i och för sig då hade varit en rätt passande låt kanske..? ;)
Gott slut?
Well...det hade varit vad som erbjöds.

(sades det inte ungefär samma sak förra året...10-10-10? Och kommer det troligen inte sägas ungefär samma sak nästa år 12-12-12..?)



Nu bidde det ju ingen hastig undergång...vilket härmed kan bevisas...och jag fortsatte min runda ute i staden, shoppade nödvändigheter, och kände ingen som helst Freedags-feeling efter som jag är helt "dag-vill" efter allt nytt...men väl ett vimmel av människor och en god latte att sitta ned och njuta av bjöds det på :)


Fikade på Barista, ett helt igenom ekologiskt Café, men vill man verkligen läsa detta på servetten...jag vet inte...


I skrivandets stund så sitter jag ned efter ytterligare flytt-plock och pack (my god, det tar aldrig slut..!) och inväntar bröderna-bus (Bosse och Lalla) som snart anländer från Lycksele med ytterligare möblemang och någon låda som ska på plats.
De fortsätter sedan till Sävar och kära storebror för att lasta av mer av hans grejor, samt assistera honom i diverse göromål med huset under helgen.

Imorgon kommer även fina mamsen på besök och förutom shopping (tvekar i och för sig på om vi verkligen hinner med något mer?! ;p) även ska hjälpa mig med lite måleri, samt att vi också ska bege oss till Sävar för att kolla in det nya huset OCH mitt första möte med min lilla brorsdotter...stort! :)

Känns som jag har "eld i baken" (och då pratar vi inte några hemmorojdiska besvär eller dylikt!) med allt som ska hinnas med (här rymms också planering inför kommande veckas jobb som jag nyss blev varse om via telefon)...men, first things first...alltså, fortsätta röja lite innan det förhoppningsvis blir en lugn å go Fredags-kväll..?

På återskrivande!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0