Vår-bakslaget

Inte nog med att jag vändit och vridit mig av och an i sängen under den näst intill minimala sömnen inatt...näe, upp alldeles för tidigt skulle man också...bara för att strax därefter upptäcka att det första som möter mig då jag sömndrucket blickar ut genom fönstret är...SNÖ (!)

Stora lapphandskar som föll.
Detta vita helvete.
Jag dog nästan...
...jaa, en liten övrdrift kanske...men ack vilket bakslag det var.

Blev ju inte direkt mer pepp på att traska iväg till jobbet...men det var ju bara att bita ihop och fälla upp paraplyet.
Trask, plask.

Morgonkaffe, uppdateringar och sedan rullade det på...inte lång tid tog det innan jag var tillbaka i vardagens rutiner igen...huuga.
Utanför avlöste snö, hagel och regn varandra i en obestämd ordning (det låg till och med kvar på backen!) och jag undrade i mitt stilla (läs; frustrerade) sinne hur jag kunde tycka att den lilla pytte skvätt av snö som föll uppe i Norrland var något att beklaga sig över..!


Det var värre än vad det ser ut...

Nåja, jag tog mig igenom dagen trots allt ;p
Och när jag sedan mötte upp med mamma inne i Nordstan så hade molntäcket börjat spricka upp och solens underbara strålar värmde åter...
...genast känns allt lite lättare!

Middag och en kvällspromenad runt Örgryte har det också hunnits med, och nu sitter vi i tv-soffan och myser med goda koppen kvällskaffe innan det snart är dags att krypa till kojs.

Tillbaka i vardagen och dagens nödvändiga ärenden är avklarade...bland annat inbetalningen av anmälningsavgiften till kommande Makeupartistutbildning.
Känns såå grymt kul, ser verkligen fram emot att få börja nu i Augusti, hösten är räddad! ;D



Önskar Er en god natt kära läsare, med hopp om vårens återkomst!

// Maryly



Kommentarer
Postat av: Sofie

Gud va skoj!

Hoppas du blir nöjd med utbildningen :)

2011-05-05 @ 08:16:16
URL: http://fancyfacts.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0