Årets hittills varmaste dag

Några korta textrader innan jag tror att ögonlocken sluter sig alldeles och sömnen har mig helt i sitt grepp...såå trött (!)

Bra start på veckan med vad som rapporterats som årets hittills varmaste dag i landet (låt det aldrig bli kyligare!) och sommarkänslorna vaknade till liv! :)

Tråkigt att behöva spendera större delen av denna underbara dag inne på kontoret, men gott att i alla fall få äta lunch ute och sluta så pass tidigt att man ändå fick sig några soltimmar.
Ett pass på gymmet hanns det också med minsann!

Annars har kvällen mest bestått av diverse praktiska göromål så som lite sortering av papper och allmänt plockande...båda till ljudet av upphetsade supportrar inför kvällens match på Ullevi, samt en oväntat "invasion" av en mängd måsar som aningens oroväckande (tänk filmen "Fåglarna"!) samlades i luften över husen en bit bort (but why?) och förde allmänt oväsen ett tag.


Syns kanske lite dåligt...men det var ett bra gäng skrikande odjur vill jag lova! 

En liten kvällspromenad med tid för eftertanke, några rader som blev författade, samt att bara ta mig tid att sitta ned utomhus och njuta av värmen och en vacker solndegång...

Runt 21-snåret stack jag iväg till ICA för lite matinköp i bara shorts och linne (ni som känner mig vet ju hur frusen jag är!) och det var verkligen en efterlängtad känsla :D

Hem för lite pedikyr och fixa fina fossingar, och nu sitter jag här uppkrupen i soffan med fönstren öppna, skymningen som sänkt sig utanför, levande ljus tända och har en mysig avslutning på en fin dag.

På tv-vädret pratas det om lika underbart väder imorgon...det hoppas vi på!

Och...

...är tacksam för blommorna som planterades på graven från mig.


Idag hade det varit den 19:e födelsedagen... <3

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0