Lördag i staden

Äntligen strålade så solen från en klarblå himmel och plusgraderna hade ökat rejält i antal...härliga start på en ledig Lördag!

Hade dagen till ära nöjet att få bjuda de två pumorna Inga och Inger (aka min egen mor -och Johans mamma) på frukost/fika/vad-man-nu-väljer-och-vill-kalla-det (?!) på Eva´s Paley ute i solen med utsikt över Avenyn.
En riktigt trevlig stund! :)



Etfer denna samvaro så fortsatte jag och mamma sedan med promenad genom Vasaallén, vidare genom Haga med stopp här och där i diverse små butiker, innan vi traskade upp mot Slottsskogen och landade gott på picnick-filten.

Skönt att bara ligga och softa, njuta av solen och värmen och bara vara...





Plockade även upp Close-Up Magazine från Pressbyrån och kan rekommendera Er att läsa sidan 28 speciellt noga... ;D



När vi lessnat på att ligga och lata oss i solen (fast gör man egentligen någonsin det..?) så strosade vi runt parken en liten stund innan det var dags att återvända in mot mitt-i-city igen.

Underbart att bara vandra, stanna till lite här och där, se uteserveringarna fyllas av glada människor och känna positiv energi med ett uns av sommarkänsla (!) strömma genom kroppen.

Middag på Skafferiet.
Placerade mot en solvarmvägg med utsikt över aktiviteten på Salutorget så avnjöt vi deras supergoda  och fräscha sallad...mums!


Den såg betydligt finare ut innan jag hann börja mumsa i mig och röra om allt... ;)

Hemkomna nu och tar en siesta...

Jag sitter och smuttar på ett glas gott rosé med hallon, samtidigt som jag känner doften från grannarnas tända grillar leta sig in genom de öppna panoramafönstren...mmm...

Ska förnya outfiten, köra lite piffing och sedan vankas det en lite sen dessert på någon mysig uteservering med mamma i kvälssolen...
En fin avslutning på hennes "sista" kväll (för den här gången) i Göteborg, innan hon tidigt imorgon tar tåget tillbaka till Norrland.
Usch...dagarna går för fort, vill inte ens tänka på det...

Kanske blir det några fler rader under nattens timmar...men tills dess...skål gott folk, för för-sommaren och en underbart vacker kväll! ;D

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0