Karate-middag

Men härligheternas härlighet!
Ja, det kan jag sannerligen lova att det var när jag (tackar ödmjukast!) fick sluta jobbet redan klockan två idag och påbörja helgen tidigare :)

Vet att det varit en riktig mjukstart på arbetsveckan efter semestern, men ändå...

Mötte upp med lilla mamma, tog en liten runda i några butiker innan vi sedan begav oss till Asienköket för att handla med oss lite vegetarisk takeaway-sushi till middag.

Traska hemåt, skynda sig att slänga in tvätten och ut på en löprunda runt Örgryte i kvällssolen!

Var en rätt bra runda, dock kom den ju inte den minstaste minsta-del i närheten av den senaste tidens härliga rundor ute i "riktig" natur (och frisk luft!) som Norrland kunde erbjuda...men ändå, gott var det att komma ut och ta i lite ;)

En välbehövd dusch och sedan var det bara att sätta sigtill rätta och kalasa på läckerheterna;



Mmm...sweeet...


Det här med rätta greppet för att äta med pinnar ja... ;)
(karate-greppet)

Mätt, belåten, och har haft lite varierande skönhetsbehandlingar med mamma...men annars, en allmänt lugn kväll...
Antagen till en sommakurs i Musikteori har jag också blivit, sen om jag nu väljer att gå den har jag inte riktigt bestämt mig för i nuläget.

Jo! Måste bara få dela med mig av en fantastisk o-mysig artikel jag läste:

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.617935-flugan-sprutade-larver-i-hennes-oga



Äckligheternas äcklighet...och jag som inte ens visste att den härstammade (?) från Norrland...
Här har man knallat omkring oskyddad i alla år...kanske sett den lille tingesten och kommenterat "men åh vilken söt liten Humla", totalt ovetandes om den grymma alien som döljer sig bakom fasaden och dess djävulusiska attack-vapen (larver med hullingar...jag menar, va f*n är det?!) huuuuga!
Näe, nu blir det verkligen "bättre fly, än illa fäkta"..! ;p

Nu vaknas det dock kvälls-kaffe och några goda chokladpraliner nermysad i tv-soffan.

Sedan blir det också ett författande av ett mail till min saknade Johan som ikväll har öst i Öst..!
(...näe, det var nog inte ens lite roligt ;p )
Bratislava var det visst som gällde för Amaranthe´s erövringståg ikväll, och om 1 vecka är det dags att välkomna dem tillbaka till Göteborg!
Torsdag den 12/5Trädgårn smäller det! ;D




Kaffe och choklad var det ja...och så lite planering av morgondagen då en hel del ska hinnas med (!)

Önskar Er en finfin Torsdagskväll!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0