Hänt i veckan

...eller ett litet tappert försök att summa summarum summera ihop senaste veckans alla upptåg och händelser för undertecknad.

Det har varit mycket nu...
Därav en hel del bilder som får berätta och tala för sig själva då det annars riskerar att bli allt för ambitiöst, och nästintill noll läsvärde, att grotta ner sig i en massa små detaljer.
Var det hände, när det hände och varför det hände...det spelar ingen roll, det hände så är det bara... :)

Var var vi?

Jo, mina glada dagar som Rockänka led mot sitt slut och det blev ett efterlängtat och kärt återseende då Johan och Amaranthe anlände till Göteborg och Trädgårn för den näst-näst-sista spelningen på turnén.



Puss å kram å hårdrock...


En välförtjänt ledig dag efter, för oss båda, och en kväll som avslutades i någon litet halv-luddigt politiskt tecken...men framförallt i glada vänners lag!
...och lite celebrity-spotting på nära håll ;D


Sushi-middag i hemmet och en skål på Scandic´s takterass i solnedgången




Hamnade på alltid så gay-vanliga och härligt stämningshöjande Gretas där Centerpartiet (?!) hade en liten "happening" inför omvalet.
Träffade Manisha och Calle mfl, skålade, grejade skönaste party-movesen, fick en finfin goodiebag och en kramgo stund med Fredrik Federley i höga stilettklackar (ja, hans klackar!) ;)


Seeegt
var det sedan, minst sagt, att stiga upp i den arla morgontimman efter endast någon ynka timmas sömn (jo, det var helt självförvållat...jag vet...man börjar bli gammal nu...) och bege mig till Centralstationen för att hoppa på bussen till Oslo.
Amaranthe spelade kvällen till ära på Sentrum Scene och, förutom att ösa till ännu en briljant show, så tog jag tillfället i akt att åka dit för att besöka vårt kära grannlands hufvudstad för första gången och hinna med lite sevärdigheter under dagen.

(Jaaa, det var även finalen i Eurovision Song Contest...och jaaa, jag missade den...och jaaaa, det grämer mig enormt!...även om jag såg reprisen...)



Operan och ett strålande vackert väder!


Slottet


På en bänk i parken utanför Stortinget


Soundcheck, filmning och väntan...


Photoshoot med Johan, lite Kamelot  och någon norsk idol-vinnare..?






Amaranthe on stage


...och det ryker om Herr Carlén ;D



Hänga lite i logen och dricka lite öl...dock undvika svettig ost och ledsna korvar...


Merch-försäljningen ser bra ut...och baren med... ;)


När hela konsert-kvällen så lidit mot sitt slut, klockan slog 03.00, var det bara att bita ihop köra på och försöka "hålla hela natten"...
...det vankades turnébuss-resa (med allt vad det innebar!) till Köpenhamn för hela högen med turnéfolk och tillbaka till Göteborg för mig.






Hoppade yrt (minst sagt ;p ) av i farten, praktiskt taget, under tidiga morgontimmar och gänget sedan fortsatte ned mot Danmark för den avslutande spelningen på turnén.
Somnade nästan direkt jag kom innanför dörren, vaknade och gick och röstade i omvalet (dock inte på Centerpartiet, trots deras tappra och underhållande försök!), gick hem och somnade i soffan igen.
Söndag var det ja.


Mörka moln och en innedag fick avsluta helgen


Tillbaka till verkligheten och en ny vecka med en hemkommen karl, jobb, gym och diverse vardagligheter.
Det rullar på...


Mmm...kaffe och lille asken med chokladpraliner



Biomys med bomber, granater och finfina pirater...arrgh! ;)
Orkar mig inte på att betygsätta eller skriva en recension...man har sett den förr, man vet vad man får...en helt okej och lagom underhållande rulle.


...och så var det helt plötsligt helg igen!

Blev en aw på Hard Rock (det var ju ett tag sedan!) och sedan även en sväng till 2112 där jag bjöd Johan på en Mackmyra och skålade i Duff-öl...gott! ;D




Trevlig kväll...

...och idag går jorden under.

Ja, det har ju förutspåtts så i alla fall...av någon toker (kan man ju anta) hemmahörande i USA.
Detta får mig att tänka på den norrländska komikern Ronny Eriksson som i en show, för en massa herrans år sedan, pratade om just detta ämne och sa ungefär följande;

...någon sa till mig att det är då människan minst anar det som jorden kommer att gå under, den dagen ingen tänker "idag går jorden under". Därför säger jag till mig själv varje morgon då jag vaknar "idag går jorden under"! Förstår ni? För det är ju först när ingen anar det, som jorden verkligen kommer att gå under...



Ja, själv ska jag strax ta och piffa till mig lite här hemma, för att sedan bege mig vidare ut på stan och titta lite på Göteborgsvarvet som går av stapeln och bara njuta av en härlig dag!

Senare kan det nog tänkas bli lite goda bubblor och en riktigt finfin Lördagsmiddag :)

På återskrivande och allt gott tills vi hörs igen!


// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0