Mycket Mera Musik

Oj, oj, oj...vilken vecka va...vilken helt omtumlande vecka..!

Mycket har hänt (och händer) men jag väljer att bjuda Er på ett litet urval från det jag kan hitta -och åstadkomma att knappa ner bland ett virr-varr av tankar och känslor.

Fokus har till absolut största delen legat på min älskade Johan och hans Amaranthe de senaste dagarna.
Singeln Hunger är släppt, musikvideon till densamma är släppt och gänget klättrar redan högt upp på listorna på både YouTube och iTunes.
Lovorden strömmar in...it´s amazing (!)



Nu till helgen släpper de loss på Rockbåten 2011, med Stena Line; Göteborg-Kiel och tillbaka.
Jag fick först erbjudandet att följa med och gissa om jag blev glad då jag alltid själv velat dra med Johan på en sådan här riktigt röjig kryssning!

MEN...sedan så visade det sig att det hele inte gick att lösa och jag får bli strandad rock-änka till helgen i stället...
Ja...vad gör man?
Man biter ihop och är ändå glad för sin älskades skull och önskar all lycka och en kul helg!





Kanske "någon där uppe" ändå tyckte att jag behövde kompenseras på grund av ovanstående, med ett alldeles eget glädjeämne till helgen..?
Jag vann nämligen en liten tävling på Bandit Rock (radiostationen) som resulterade i biljetter till Black Label SocietyTrädgår´n här i Göteborg nu imorgon...snacka om att jag blev glad, inte illa!  :D

http://www.profilrestauranger.se/tradgarn/evenemang/bls/

MEN...det som nu kan visa sig vara riktigt illa är att jag i skrivandets stund inte fått några biljetter hemskickade (!)
Varit i kontkat med Bandit som säger att de skickat ut biljetter till mig (samt några fler vinnare) redan i Tisdags...så jag borde ha fått dem..?

Kanske "någon där uppe" ångrade sig?

Fick i alla fall ett nummer till ansvarig att ringa imorgon om de inte dykt upp med posten då...och jag håller tummarna och hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det löser sig!

Andra biljetter som jag dock redan har i min ägo, som förhandsbokades imorse, går till vad jag har känslan kommer att bli sommarens absolut bästa konsert-helg på Ullevi!
Vi börjar med Iron MaidenFredagen 1/7 och avslutar Söndagen 3/7 med The Big 4:

http://www.livenation.se/artist/metallica-tickets

Metallica



Som sagt, vilken helg...och resten av musik-sommaren går då inte av för hackor den heller! ;D

Annars så kan jag ju också nämna lite vardagliga saker som jobb och gym, där det faktiskt satsats rätt hårt på det sistnämnda under veckan...det känns...men det känns gött ;)

Har också haft problem med min iPhone som inte låter mig lyssna på radio, utan "stänger ner sig/tystnar" trots att täckningen visar sig vara i topp.
Kontaktade kundtjänst och fick, lite kortfattat, svaret; testa att återinstallera iPhonen, men troligen är den trasig och måste lämnas in för lagning...

Big NOOO!
Min kära leksak, hur ska jag klara mig utan den..?!
Nu blir det att hålla tummarna för att det funkar med "bara" en återinstallation (eller vad det nu var det hette egentligen..?) för att allt ska flyta på igen.

Skyndade mig hem från gymmet för att hinna städa och tvätta ikväll.
Johan repar, men är snart på väg hem och jag har inte ens hunnit äta middag eller hämta upp tvätt-eländet (jag hatar att tvätta, det brukar annars han göra...), så det är dags att slita sig från kvällens rader och ta tag i det innan jag får pusta ut i soffan...

Allt gott så länge!

// Maryly


Dagens out-fit "man tager vad som man haver närmast"...stressad från gym och på väg ner med hissen till tvättstugan... ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0