Rockänkan skriver...

Jobbat, gymmat, storstädat, långduschat, nyss avslutat en sen middag (läs; frukost-mat) och sitter nu här ensam i soffan och knappar...
Rockänka...igen.

Min kära Johan har, tillsammans med Amaranthe, begett sig iväg för att erövra Tunisien!

(som om det inte varit nog med revolutionära handlingar där redan ;p)

(som om jag inte, trots lugnande försäkringar, ändå är lite orolig för att någonting kan hända...*peppar,peppar*)
 
Fick alldeles nyss  "kvälls-rapporten" och ett "godnatt" från London, första stoppet innan de imorgon åker vidare till den festival de ska spela på under helgen.

Gott att höra sin älskades röst, om än saknaden redan kommer krypande...
Ensamt i tv-soffan ikväll, tomt under täcket i natt, och jag hade mer än gärna bytt ut min grå vardag (som i och för sig bjudit på underbart vårväder de senaste dagarna...thank god!) mot spännande resor, nya möten och att arbeta med sin dröm..!

Kanske känns det också lite extra mycket i hjärteroten med tanke på att de dagar som passerat sedan senast författade blogg-inlägg har varit långt ifrån några bra-dagar att checka av...
Nej, livet har verkligen inte visat sig från sin ljusa sida det senaste och det har satt sina spår...samtidigt som jag måste erkänna att det fått mig att både tänka till -och tänka om.

Av någon (?) anledning så faller det sig inte att blogga för mig då jag är nedstämd, att däremot ventilera sig med hjälp av den gamla hederliga teniken med papper och penna går dock desto bättre.
Tur det.
Därav öppnade jag ventilerna och uttryckte mig på detta uråldriga vis, då jag bara kände att det fick vara nog med att gå omkring och hålla allt inom sig.
Framförallt...att hålla saker man inte mår bra av inom sig, bara för att andra ska må bättre...

Funderar dock ändå på att dela med mig av dessa nedskrivna händelser, tankar, känslor och åsikter imorgon här på bloggen.
Då de verkligen känns viktiga för mig.
Som ett avslut på några mindre bra dagar, en mindre bra vecka, och som en början på nya insikter...på nya bättre dagar.
Vi får väl se...

Önskar Er en fin Torsdagskväll (imorgon börjar helgen!) och säger God Natt med en bild på den jättefina lilla överraskning som väntade mig då jag kom hem idag! :)

// Maryly


Underbara rosor, en godispåse som bara var fylld med ljuvliga skumbananer (!), ett vackert kort med ännu vackrare ord...allt detta fina från min Johan, världens bästa  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0