Kotknäckar´n

Hej vad det går!

Tror aldrig jag har varit med om att en jobbarevecka passerat så snabbt som den här har...det känns så i alla fall...
Och nu kan jag redan bocka av Torsdag  -check! 

Nästan lika snabbt som de senaste dagarna flugit förbi, tänkte jag bjuda på lite tillbakablickar.
Kort och koncist...men mest för att jag känner mig lite lat ikväll...

Söndag

Vaknade efter lite (läs; relativt mycket) schlageryra och finfin festkväll ;)

Min sjöbuse till karl kom hem från den rockande båten, sliten efter en helg av (?!) med en present till sin rock-änka och x-antal timmars sömn att ta igen.

Dagen spenderades mestadels i soffan med lättast möjliga middagsfix


Bra middag

Måndag

Och oj vad Måndag det verkligen var...på alla plan...
Men ett redigt pass på gymmet bidde det i alla fall, vilket behövdes!

Tisdag

Jobb och gym.
Kvinnodag och Fettisdag (ska man tolka det som en pik..? ;p)
Pannkakansdag läste jag också att det var någonstans...
Vi kvinnor får visst inte ha en heelt egen dag, och inte blev man då uppmärksammad heller...well, well...

Näe, istället var det jag som överraskade min kära sambo med en mumsig Semla, och eftersom jag själv inte alls hyser någon som helst kärlek till detta bakverk (otroligt, men sant...) så bjöd jag mig själv på en mycket godare chokladmuffin :)
Detta avnjöts i tv-soffan med filmtajm framför underbara Inglorious Basterds.


Yummie yum!

Onsdag

Bokade påskresa upp till norr, samt en mor-dotter resa tillbaka för några sköna dagar att sedan spendera tillsammans på västkusten...längtar redan!

Dagen i sig spenderades mestadels på jobbet med arbete till klockan fyra, innan det var dags för gemensam Nordea-middag och ESI-aktiviteter fram till klockan sju.

Banken bjöd på en jättegod italiensk buffé med gott vin och efterföljande dessert.
Intressanta diskussioner och förslag till förbättringar och utveckling för företaget, anställda och arbetsuppgifter tog sedan vid och det blev en mycket givande kväll.




Ock så var det Idag då ja...

Regnet har piskat, stundtals blandats med snö och vinden har visat sig från sin starkaste sida!
Tungt att vakna, tungt att ta sig till jobbet och tungta att riktigt hitta energin att komma igång...
Blygrå skyar och bristen på ljus har mest bidragit till en slags kvälls-känsla hela dagen.
Vart tog vårkänslorna från föregående helg vägen?

Nervös har jag också...av den anledningen att jag på grund av min arma rygg nu äntligen fått tummen ur, och hade bokat tid hos en kiropraktor (kotknäckare...Ni hör ju..!) 
Jag har ju lite lätt fobi för det där knakandet som kan uppstå då leder (och gud vet allt vad det är) pressas, vrids, dras (och gud vet allt vad det gör) men kände ändå att det fick vara värt ett besök.

Vilket det visade sig vara.

Lite titta här, lite känna där, lite små-prat och bara ett jätte-knak ;)
Nemas problemas och inget som inte lite stretching och avslappnande övningar skulle kunna fixa!



Sitter i skrivandets stund och myser i soffan med ett glas gott rosé, njuter över vetskapen att helgen åter stundar...

Eventuellt vankas det födelsedags-partaj imorgon, och med all säkerhet så vankas det Melodifestival på Lördag...men vi får se vad som kommer i ens väg helt enkelt..?!

Allt gott!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0