Melodifestivalen -finalen

Time flies...

Lika roligt som undertecknad tycker att det är med le grande finale av Melodifestivalen 2011 ikväll, lika tråkigt är det nu att detta spektakel lider mot sitt slut...
Vad ska jag nu engagera mig i och se fram emot tidiga Lördagskvällar..?! 

En sista kväll av schlageryra, glitter och glamour...let´s party!
Snart kommer ju Eurovision Song Contest ;D

Kvällens stad: Stockholm

Lite snabb-fakta:

* Den kungliga hufvudstaden, Sthlm, el Stockholmo, 08-land, Fjollträsk...kärt barn har många namn.
Vissa vågar sig till och med påstå att Stockholm är Sveriges baksida (till skillnad från Göteborg som då påstås vara landets framsida), men näe...eller  jo (!) kanske...
Smaken är ju bekant som baken...och visst kan huvudstaden vara lite hängig, sladdrig och stundtals illaluktande här och där, men jag skulle nog ändå påstå att den (för att hålla sig till liknelsen) mest påminner om en fast och välformad liten bakdel...a mighty fine ass! ;)
* Kändisar, Slum, Lyxkvarter, Förorter, Slott och Koja. 
Gröna Lund, Skansen, Stureplan, Plattan, Söder, Tunnelbana...ja, Ni vet vad det handlar om...
* En gång i tiden min bostadsort...och staden där, enligt svenska mått mätt, allt händer...och så är det faktiskt.
* Alltid värd för, förutom diverse stora evenemang, finalen i Melodifestivalen i den gigantiska golfbollen Globen.

Så även ikväll...nu kör vi!



Vem vinner ikväll då?!
Ingen aning...men en gissning får man ju våga sig på ändå...ja, jag tror (dock inte detsamma som att jag vet om jag vill) att det blir Danny (?!) med In The Club som tar hem det hele!

Annars så...
...ett litet återberättande av Fredagen nedan:

Vakna tidigt, gå till jobb, jobba, stressa ut för ärenden på lunchen, jobba, sluta och tacka gud för helgens ankomst, stressa hem, piffa och så iväg ut igen med bussen till Nol för födelsedagsfiande med vännerna...  
Hej vad det går! ;D

Riktigt trevligt partaj var det, om än (tyvärr) yours trouly inte var i sitt esse (på grund av olika orsaker ej nödvändiga att ta upp här) och det bidde en relativt städad och tidig hemgång.
Dock...lite pics blev det:



Kvällens absoluta huvudperson (person?).
Medelpunkten, inhandlad på Extreme Foods (tror jag det heter?)...sjukligt...ja, då menar jag sjukligt som i "nära-döden-upplevelse-starkt" som tillsammans med nästintill lika starka chips utgjorde kvällens macho-prov och allmän svettning och gom-bortdommning.



Det här röda vinet var en present till födelsedagsbarnen...riktigt coolt och något som jag absolut måste inhandla själv och testa!



Folk i farten ;)



Klur-minen...eller är det salsa-konsekvenser (?!)

Eftersom gårdagen avslutades i ett lugnare tempo, så startade Lördagen rätt tidigt med en sambo som skulle till jobbet och en jag som var fit for fight för lite förmiddags-shopping! ;)

Göteborg bjuder dagen till ära på tunga skyar och gråmulet väder...och därav var det mysigt att bara smita in på ett café för en frulle och sedan lite strosande i butikerna för diverse inköp.


Latte-check:en



Dessa godingar blev en liten spontan-present till min kära Johan...
...Here Today, Gone To Hell...är det inte ungdomen så säg
;p
(så snällt han poserar också...hehe...)

Efter en bra runda, telefonerade upp till ett Norrland med strålande väder tydligen (my god vad jag saknar alla!), och mat-inköp så var det dags att återvända till hemmet för att poppa lite musik och preppa lite inför kvällens middags-buffé.



En liten början...

Huset bjuder ikväll på en blandning i form av en buffé med lite smått och gott från det Sydeuropeiska köket tillsammans med hemlagad tzatziki och nybakat bröd...mums!
Dessert är fortfarande under fundering...men det lutar åt att det blir något alldeles nytt och egenkomponerat...troligen, mycket troligen, med någon form av choklad med på ett hörn ;)

Jag smuttar lite bubbel, sambon har just kommit hem från band-möte och dimman tjockar på utanför fönstret...
Naturens krafter är i uppror, det vet Ni (förhoppningsvis "normalbegåvade") som följer nyhetsrapporteringar om vad som händer runt omkring oss...
Människan är bra liten ibland.


Dimma på väg...

Skymmningen har sänkt sig än mer och det blev nyss en micro-paus i bloggandet för veckans test-öl:



Modus Hoperandi

För besk med alldeles för lång eftersmak för att kamma hem några större poäng hos mig, men sambon fann denna "tillfälligt-i-sortimentet-öl" helt okej...och tyckte till och med att den doftade gelehallon..?

Glad-musiken strömmar ur högtalarna och det har blivit dag att tända lite ljus och sätta igång med matlagningen...
Schlager-laddning comin´up och njutning av härliga Lördagen!

Hoppas Ni njuter minst lika mycket som jag och får en jättefin kväll!

// Maryly

 
Skål gott folk!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0