Ta-tag-i-saker-Onsdag

Jaha, då var Onsdagen redan här -och snart över, och vad jag hört ryktats om så har det även varit den hittills varmaste dagen i landet...

Varmaste dagen ja...jodå, underbara värme (som inte ens den hemska västkust-snålblåsten rådde på, ha!), strålande sol, klarblå himmel och bara en sådan där härlig, härlig sommardag....
MEN...tror Ni, kära läsare, att detta njutningsfulla ovanstående var något som undertecknad fick ta del av idag..?
ICKE, då trodde ni fel... ;p

Nej, nej...en ta-tag-i-saker Onsdag har det varit, med jobbardag (och lite lätt = svår ångest över att jag inte tar ut någon semester i år!) instängd på kontoret med närvarande krasslighet och frånvarande motivation.

Sedan var det raka vägen hem för att ta hand om tvätten, diverse plock, samt en redig storstädning av lyan...det var riktigt varmt att sjåa hit och dit...och det var verkligen jätte, jättevarmt att dammsuga (!)
En fantastisk välbehövlig dusch på det och någon lätt ihopsvängd halv-middag mest för att få något i magen...

...och nu sitter jag här.
Kan jag pusta ut nu mån tro?
Ja.
Pust..! :)

Ärligt talat så är jag inte riktigt så sarkastisk som ovanstående rader gärna antyder ;p
Dagen har faktiskt innehållit några små gläjeämnen också;

* Ett efterlängtat morgon-mail

* Synen av vår kommande bil (!) som mötte mig utanför jobbet imorse ;)
(jag vill ju helst ha den vit dock...)

Mhm!

* Ett kärt telefonsamtal

* Planering inför helgens bravader

* Planering inför kommande höst

* En fin komplimang

* Tid för en stunds njutning nere på bryggan vid ån

Mmm...sol, värme, en go kall och en bra (men hemsk!) bok...

Smuttar på ett gott glas vitt och tar det lilla lugna med lite skriverier, kvälls-tv och bokläsning...

Ikväll har världens bästa pappa lirat bas på en liten "sommar-happening" i Hedlunda...och världens bästa sambo lirar i dagarna bas på en "liten happening" i Tokyo.
I vissa fall blir kontrasterna mer utmärkande än i andra... ;D



Hedlunda VS Tokyo

För undertecknad är det annars nedräkning av timmar som gäller...nu är det nära..!
(vill att det ska vara imorgon...Nu.)
Bara en endaste, ynkigaste jobbardag imorgon...och sedan kommer "la familia" ner från norr och livar upp stämningen...åh, vad jag längtar!
Fredag har jag tagit ledigt (finns inte annat!), och även Måndagen blir "semester-dag".
Så, en grymt härlig långhelg i Hårdrockens tecken är att räkna med! ;)

Önskar Er en finfin mitt-i-veckan!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0