Tråk-Tisdag

Då sitter undertecknad här, återigen som Rockänka, och knappar...
Min älskade Johan begav sig iväg tidigt imorse med ninja-basen i högsta hugg för att, liksom Godzilla, inta och erövra Japan under några intensiva dagar..!


Bullseye...inte svårt att pricka alltså... ;p


Kvar blev jag i den plötsligt så mycket ensammare lägenheten, med ett strålande sommarväder utanför, och en rejält segdragen förkylning inombords.
(whiskey och vitlök, whiskey och vitlök...)
Misstankarna fanns om en eventuell lunginflammation, men efter ett besök hos Farbror Doktorn och lite provtagning så visade det sig dock att så inte var fallet...tack och lov!
Får icke vara dålig till helgen!

Ensam en tråk-Tisdag...
Well hell, antar att det bara är att acceptera "tillbaka till verkligheten" och "gilla läget"...i alla fall fram till Torsdag då delar av den härliga Norrlands-familjen kommer på ett kärt besök för sommarens grymmaste konsert-helg!
Längtar! ;D




Ensam en tråk-Tisdag...
Vad gör man?
Jo, jag har faktiskt tagit tillfället i akt att bland annat ägna mig åt lite ego-boost och en hemma-spa-kväll :)
Manikyr, pedikyr, frans -och bryn, hårinpackning, fotbad, ansiktsmask...ja, blir man inte fräschare så säg!
(tänkte testa ett riktigt knalligt orange nagellack sommaren till ära...)

Har även sett på premiären av Allsång på Skansen (neej, det är definitivt ingen gammel-varning...jag har alltid tittat!), saknar Stockholm och tycker nog att Måns sköter sitt nya jobb finfint!


Fick inte riktigt grepp om han webb-killen, men det tar sig väl...

Ensam en tråk-Tisdag...
...och jag måste nog ta och avverka lite telefonerande innan det blir allt för "vardags-sent".
Kolla lite kvälls-tv, varvat med bokläsning, och tack vare den underbara värmen kan jag njuta med fönstren öppna i solnedgången...

Allt gott!

//Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0