Paus-rader

Sitter, åter under en paus på jobbet, i efterdyningarna av gårdagens sommarpartaj och knappar.
Gymnasieskolan under oss har avslutning med buffébord, fest och musik...riktigt livlig jobbardag med andra ord! :

Trevlig tillställning med jobbet igår ute i Hovås, där en av mina kollegor styrt upp en jättegod italiensk-inspirerad buffé och jag knåpat ihop ett quiz att bland annat roa oss med.
Chefen hade fixat en somrig grädd -och jordgubbstårta till efterrätt, och jag fick en stor bukett med jättevackra vita rosor (!) som tack för att jag varit med och ordnat detta lilla sommarparty ;)
Kul kväll!




Dock så är det ju alltid gott med ledighet och det känns skönt med Fredag och att helgen stundar bara om några timmar.

Pratade nyss med mamma i telefon som rapporterade att hon nyss var inkommen från en cyckeltur en strålande sommardag med 30-gradig värme uppe i Lycksele...
Behöver jag skriva att det (as usual) är grått och trist i Götet?
Behöver jag skriva att jag längtar bort?

Förhoppningsvis bjuder helgen på lite bättre väder och eventuellt någon utflykt tilsammans med min kära..?
Jag hoppas på det och jobbar nu vidare...

Hej så länge!


...

UP TO DATE!
Lite senare... ;)

Nyss hemkommen från en, som så oftast, go aw på Hard Rock, streamar lite In Flames och slänger ihop lite packning inför morgondagens bravader...

För...nu är det nämligen så...att jag och Johan tänkt köra en liten spontan roadtrip ner till SRF imorgon och ja...utan biljett men...vi hoppas på det bästa?! ;)

Tycker alltid att man ska ha inställningen att "det löser sig"...MEN om det nu inte skulle göra det...dvs att vi inte skulle ta oss in på området...så tror jag nog ändå att vi kan ha det riktigt skoj (men håll tummarna! Och, för all del, hör av Er om Ni hittar lösningen!) och bara njuta av ett litet "äventyr" helgen till ära ;)
Och, naturligtvis, träffar jag ju mer än gärna mina kära norrländsla vänner utanför (även inne på området) hursom...

Lev å må!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0