Uppladdning

(av någon anledning får bara nyss skrivna rubrik mig att tänka på han, sportkillen, i den hemska reklamen för den hårvårdsprodukten...åh, den är bara sååå dålig... ;p )

Ännu en strålande sommardag och jag njuter av att ha lagt ännu en jobbardag bakom mig, samt ser fram emot en riktig långhelg med nära och kära i hårdrockens tecken!
\m/

Hårdrocks-tecknen började ge sig tillkänna redan imorse faktiskt, då jag inhandlade Aftonbladets bilaga; Hårdrock! på väg till jobbet...en bilaga med massa gottigheter att se -och läsa om ;)



Känns otroligt kul att både kunna läsa om sina gamla "husgudar" Iron Maiden mfl, och sin älskade pojkväns band Amaranthe i samma "vanliga" kvällstidningsbilaga..!

Med tanke på ovannämnda pojkvän så hann det faktiskt bli ett snabbt telefonsamtal i eftermiddag på en halvknackig linje...Sverige-Japan...tidsskillnad, milsskillnad, kommunikationsskillnad...
Men fick dock äntligen höra min älskades röst och hann även med de allra viktigaste uppdateringarna.
En stor dag för honom där imorgon med giget och allt runt om, en stor dag för mig här imorgon med Maiden-gig och allt runt om... :)

Landande hemma efter arbete, lite shopping och diverse nödvändigheter som skulle fixas...tog en dusch, en god kall, poppade morgondagens eventuella-aktuella setlist och så började uppladdningen på allvar(!)

Något senare framåt kvällen anlände äntligen delar av Norrlandsfamiljen...ett kärt återseende!
Och efter lite installation och allmänt umgänge så traskade jag, storebror och Bosse upp till kära Paddingtons för en redig öl, nostalgiska minnen och pepp (som om det behövdes?!) inför vad som komma skall...
...imorgon smäller det; Iron Maiden på Ullevi! ;D
Som vi har väntat och längtat..!



Mina Blood Brothers...trötta (men förväntansfulla!) efter en hel dags bilfärd ner från Umeå (!)

Hemma igen och sitter ensam i mörkret och knappar.
Gråmulen himmel utanför, kvav tung luft och en förhoppning om att det inte ska regna imorgon...

Hursom...startskottet ljuder och det kommer bli en grym helg!
Relativt tidig start imorgon och uppdateringar följer...

...men nu får det allt bli Go´natt!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0