Sommarpartaj

Sitter på jobbet, tar en paus och knappar...

Är alldeles tung i huvudet (känns som det fyllts med flera ton av gröt typ..., gäspar om vartannat och känner att det är svårt att riktigt fokusera sig.
Tror det beror på väderleken.
Tunga mörka skyar (känns som kväll), varmt, klibbigt och så kvavt så jag börjar fundera om luften verkligen kommer att räcka hela dagen..?
Såväl inne, som ute.

Klagar verkligen inte på just värmen dock, den älskar jag!
Men erkänner ett styng av avundsjuka i hjärtat då jag ser -och hör alla rapporeterna från norr om strålande sol och dryga 30 plusgrader...riktig sommar!
Är så trött på Västkusten och alla dessa gråa dagar (lägg även till regn och konstant blåst), längtar mig bort och känner att nya planer börjar smidas..


Well...inte allt för lång jobbar-dag idag ändå, det vankas nämligen sommarpartaj med kollegorna!
Slutar en betald (!) timme tidigare och tar oss sedan ut mot Hovås där det kommer bjudas på god mat och dryck, lite aktiviteter och förhoppningsvis allmänt god stämning inför stundande semestrar, och bara för att kicka igång sommaren :)

Kollar även upp lite tips inför kommande Midsommarfirande, som troligen kommer att gå av stapeln i Stockholm, men det får bli ett annat kapitel...

...back to work!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0