Nationaldagen 2011

Hurra, hurra och Grattis till vårt kära Sverige idag! ;D




Långhelgen lider mot sitt slut, men vilken långhelg det har varit!
Förutom att den har bjudit på skön ledighet och riktigt härligt sommarväder, så har bland annat innehållit;

god mat och dryck, solbränna, tjejsnack, bubbel nere vid kanalen, fly från skumma typer som raggade stenhårt, grymt partajande på Bee, schlager, hårdrock, radio-pop, softa stunder på filten i solen nere på bryggan, jordgubbar, solnedgång, mysig picnic uppe på Lunden-kullen, ett besök till gamla kvarterspuben Paddington´s, en god på Glenn, soluppgång, promenader och kärlek..! :)



Sveriges Nationaldag.
...och jag kan nog tycka att vi i allmänhet är lite dåliga på att verkligen uppmärksamma den med ett glatt och lättsamt firande (se; Norge)

Men jag och Johan begav oss i alla fall ut i staden relativt tidigt för en mysig frulle och lite spaning på om det pågick något offentligt firande månne?

Det enda vi stötte på (förutom många människor...för till min förvåning var allt öppet...butiker etc...är det inte helgdag..?) var något "politiskt", som nästan kunde liknas vid en demonstration, på Götaplatsen (varför kan vi inte bara ha en dag att endast fira på, utan att blanda in politik och bara fokusera på negativa saker i vårt samhälle..?! Eller så är det typiskt Göteborg...jag vet inte...), och sedan något som tack och lov var lite mer glädje och fart i...ett vattenkrig (!) med massa deltagare och fullt ös i Bältespännarparken.
Vet inte om det var en flash-mob eller något årligt återkommande..?



Slottsskogen bjuder dock på lite festligheter dagen till ära har jag hört, men då Johan skulle på möte med bandet så hann vi inte riktigt med att åka dit, utan strosade istället omkring i stan ett tag till innan vi skildes åt och jag begav mig hemåt.

Riktigt varm och fin dag är det idag och jag bara njuter...
Ska alldeles strax börja med att förbereda en finfin Nationaldagsmiddag att bjuda min kära sambo på då han kommer hem!

Dagen till ära består menyn av;

*Hickory & Honeymarinerad grillad fläskfilé med potatisgratäng, sallad och nybakad surdegschiabatta
*En egen-komponerad dessert med digestive, vaniljkräm, jordgubbar, melon och vit choklad

Förhoppningsvis så kan vi njuta av dessa godsaker nere på bryggan vid ån...och ja, det är nog dags för mig att sätta igång nu om jag ska hinna...

Ett hipp hipp hurra för Moder Svea och ett grattis till Er alla på vår dag!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0