Metaltown 2011 -Lördagsförmiddag

...och vem vet om det sker ännu en uppdatering av denna blogg idag..?
Troligen inte ;p

(sedan är det ju också 0% täckning på området..!)

Sitter och försöker reloada lite efter gårdagens sjukt sköna festivaldag..!
Göteborg bjöd på ett (inte ovanligt, men snäppet hårdare) blåsväder och bussen ut till festivalområdet var en skum historia med långsam bilkö, spontana bröl och diverse andra gutturala läten, uppbrytande av avstängd busstoalett (nej...inte jag...inget av övrigt ovanstående heller...) och applåder och ljubelvrål då vi slutligen kom fram till festivalområdet (det var jag med på däremot).


Delade säte med en taskig hår-dag... ;)

Molntäcket sprack upp och solen strålade lagom till att vi tagit oss in genom entrén och skulle börja vår runda med att kolla in området.
Kortfattat följde därefter två stora besvikelser;

*Området
Dåligt planerat i överlag med "felplacerade" scener, öl-tält och merch-stånd.
Flaskhalsar som verkligen begränsade strömmen av människor och ja...ingen direkt sammanhållning av det hele.
Nytt området för i år och jag var verkligen inte ensam om att sakna piren...näe, gör om-gör rätt om folk ska lockas att komma ytterligare ett år.

*Cash is king
Ja, man ska ha kontanter på festival...MEN nu trodde ändå mina kära Norrlandsvänner att det skulle gå bra med bankkort, alternativt var det ju "bara" att ta ut pengar på festivalen.
Så vi ställde oss i den bankkön.
Och där stod vi.
Vi stod och stod, väntade och väntade...
Och vi pratar cirkus två timmar.
När det slutligen endast var två stycken innan det var vår tur så kraschar systemet på hela området (!!!)
Kaputt, inga pengar...inga kortuttag under festivalen mer.
Ja, ni förstår ju...

Sedan har man ju alltid ett val.
Så, det var bara att lösa det hele på annat sätt, strunta i frustrationen och göra det bästa av allt kul som komma skulle...och det gjorde jag!


Spontan-vrål-skål i ett av öl-tälten


Han med att träffa Johan mellan signeringar och radiointervju, samt en hoper med gamla och nya bekanta!


Ett lätt vin...


Amaranthe on stage i ett så knö-fullt tält att de fick spärra av för fler åskådare, samt lyfta ut några (!)
En grym show, som altid, och en heeelt galet sjövild publik..!
Black Stage nästa år?!



Stoltheten min
<3

Flera riktigt bra spelningar avlöste varandra och feststämningen var på topp!
Metaltown-Fredagen avslutades sedan med höjdpunkten System Of A Down...sååå bra, nostalgi!


Kass bild, underbar spelning

Sedan var det buss tillbaka in mot stan, natta-mat, ett glas på Dubban, Taxi, hem och i säng...
...tack och god natt!

I skrivandets stund sitter jag nu och smuttar på en strawberry daquiri -home made.
Så fruktansvärt o-metal, men det ger säkert en hel massa nyttiga antioxidanter och sånt som kan vara bra att dra nytta av vad eftermiddagen, kvällen och natten lider.
Känns som det kan bli en rätt lång historia... ;)

Min kära sambo drog till E-tuna tidigt imorse, då de har spelning där ikväll.
(förhoppningsvis hinner han tillbaka till nattens efterfest?!)
Själv ska jag strax möta upp med vännerna och bege mig ut mot området igen för ännu en härlig Metaltown 2011! ;D

Lev å må!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0