Metaltown 2011 -efterdyningarna

Sommarsolståndet dagen till ära!

Sitter här, knappar och gruvar mig ör min special-huskur jag strax ska plåga mig med (tuggad vitlöksklyfta nedsköljd med en whiskeyhutt och ett glas juice som kompensation för denna nära-döden-upplevelse!) för att förhppningsvis råd bot på en ovälkommen krasslighet som smugit sig på...eller ja, smugit och smugit...var väl inte helt oväntat efter helgens bravader och Lördagens taskiga väder...inte oväntat men, som sagt, ovälkommet.

Såhär i efterdyningarna av årets Metaltown bjuder jag på några tillbakablickar från den avslutande Lördagen (läs; tidig Söndag) och konstaterar att jag är väldigt nöjd med årets festival i sin helhet, men också väldigt missnöjd med många viktiga detaljer...och att detaljerna räknas för att göra helheten, det vet vi ju..!


Lovely-Lördags-väder...eller inte...


Herr Dahlén mäter den värstkustska nederbörden ;p  


Arc Enemy bjöd på en riktigt grym spelning!


Hä ä som Metal me regnkappa...eller inte...

Kollade in lite Meshugga, lite öl-tält, lite område med mera, med flera i överlag och sedan tog dropparna och kylan ut sin rätt...
Vi erkände oss less (läs; gamla...besegrade...) och bestämde oss för att tacka för oss och bege oss hemåt för att torka, käka middag, poppa musik och ladda för utgång och efterfest i staden istället.
Sagt och gjort.


Torkning, takeaway-middag och livet börjar återvända så smått...

Mysigt att ha Norrlandsvännerna hemma och bara umgås, uppdateras, skratta och ha kul!
Min kära sambo var i Eskilstuna för en "snabb-spelning" med Amaranthe och kunde tyvärr inte närvara.
(han hittade hem någon gång efter fem på Söndagsmorgonen...)

Utgång bidde det i alla fall med allt vad det innebar!
För undertecknad innebar det ett livligt avslut på The Dubliner´s innehållande bland annat ett frieri (!), förslag till möjlig Manchester-flytt, öl, efterhängsen rödhårig kvinna...och ett allmänt roligt partajande!
(jag hittade hem någon gång just innan fem på Söndagsmorgonen...)

Ja, det var det helt enkelt...eller ungefär i alla fall... ;)

(Var fan är Billy ?!)


En etapp i Juni har så avslutats, bara för att låta nästa ta vid...

Midsommarfirande och FF comi´n up!
En resa och ett firande i den underbara huvfudstaden då Rockänkan och fina Manisha tar in på hotell, skålar i bubbel och kanske till och med bjuder på en svängom runt Midsommarstången (!) ;)

Rockänka blir jag åter då Johan åker till Finland (nåt fullkommligt outtal-bart ställe) och spelar på festival på Midsommar (självaste Midsommarafton..!), men det blir tjej-partaj deluxe istället och vad för slags uppdateringar det blir här på bloggen återstår väl att se... ;)




Lider av lite lätt packnings-panik nu också...men så länge det mesta går att pressa ner så brukar det ju lösa sig ;p

Hoppas även på att vara fullt kurerad...så, var var vi nu...jo, vitlök och whiskey ja...huuga!


TACK
alla underbara för de dagar som passerat, nu ser vi fram emot nya!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0