Lördagspartaj!

Åh...underbara sol och värme...och att detta sedan kombineras med en ledig långhelg kan bara beskrivas med ett ord; perfekt! :D

Har landat hemma i lyan nu en stund efter en runda ute i staden och en mysig frulle och några sköna timmar med min älskling på filten och bryggan nere vid ån.



Poppar glada party-låtar, dricker ett gott glas bubbel, äter jordgubbar och har även hunnit med att förbereda kvällens middag.

Blir Rockänka igen...fast nu handlar det bara om några futtiga timmar...då Johan och Amaranthe spelar på Torslandafestivalen ikväll.

Trots det nära avståndet kommer jag dock inte att närvara på festivalen, utan har istället (i bästaste Rock-änke-stil) bjudit hit fina Manisha på middag, laddat för tjejsnack och ett redigt partajande ute i city-vimlet! ;)

Det händer faktiskt en hel del här i staden helgen till ära, och kanske främst idag...
Gay-festival (ja...det heter egentligen nåt med hbqt...htbq...adhd..?! Well...livat me massa happenings å kul hursom!), Håkan Hellström i Slottsskogen (jag kommer inte vara där, men en hel MASSA andra), nån heldags/natts-fest på Andra Långgatan (kommer nog inte hamna där heller men, som sagt, en hel MASSA andra!)...och ja, bara en allmän göttighetskänsla på grund av vädret och stämningen som lockar ut -och fram det bästa hos alla...kommer bli en kanonkväll, underbart!

Ett snabbt sidospår vad gäller vädret bara...
Läse på Expressens hemsida att det varit problem med oväder och tromb i bland annat Lycksele (!)
Blev ju såklart tvungen att ringa och kolla så att allt var okej med mina kära föräldrar, vilket det var tack och lov...men det hade tydligen varit ett rikigt busväder...

http://www.expressen.se/nyheter/1.2459238/tromber-i-vasterbotten

Ja, och annars så verkar det ju som att det mest rapporteras om hittade döingar till höger och vänster här nere på Värstkusten...som i någon riktigt kriminalroman...men det struntar jag i att gå in djupare på idag, och bjuder i stället på en liten filmsnutt som gör mig alldeles varm om hjärtat;




Dagens sötaste!

Nu är det dags att fylla på med lite mer goda bubblor i glaset och så vrider jag upp volymen och önskar Er en helt fantastisk kväll...kärlek!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0