Glada Nyheter

Sådär ja...saker och ting börjar falla på plats och, som det nämts förut, det mesta brukar lösa sig...självklart extra roligt när det löser sig till det allra bästa förstås! :)

För undertecknad ser det i nuläget ut att kunna bli en spännande (och intensiv!) höst.
Påbörjar min utbildning till Makeupartist den 1:e Augusti och den utbildningen var det ju egentligen tänkt att jag skulle genomföra kvällstid under 20 veckor och inte vara färdig med förän i mitten December.

Well...det hade väl gått an om det nu inte vore så att min kära gamla arbetsplats SVT, med min underbara mentor Maud i spetsen, erbjudit mig en praktikplats under hösten med tanke på min utbildning...och förhoppningsvis kommande framtida heltids yrke..?!

Så, det var bara att samla ihop virrvarr-tankarna, gnugga geniknölarna och snabbt försöka lösa detta på bästa sätt för att förhoppningsvis få byta från kvällskursen, till att istället gå dagkursen på 12 veckor och komma ut och jobba så snart som möjligt, eller i alla fall inte gå miste om lovande möjligheter.
Och så var det ju jobbet på Nordea också...

Planering, överläggande, telefonsamtal, fjärilar i magen, tum-hållning...och en stor portion tur (karma?!)...
...men attan att det löste sig! :D

Kortfattat;
Hade lyckan att få byta och norpa åt mig (den sista!) platsen på dagkursen, samt ha en jättebra chef som ordnar så att jag kan gå ner till att jobba 50% och kombinera utbildningen med arbete.
Morgon-förmiddag på Nordea, eftermiddag-kväll på Makeupstudion.
Ingen längre semester blir det i sommar och det kommer att krävas fokus och bli en hektisk tid...men väl värt och sedan så får vi se vad som händer..?
Glad är jag! 



Annars då?
Jo tack, det rullar på med massor av roliga saker att se fram emot, Juni är sannerligen en fullspäckad månad!

Jobbar bara idag och imorgon innan det är dags att möta upp för ett kärt återseende med några av vännerna som kommit ner från norr och börja ladda inför helgens BIG happening Metaltown, där min älskade Johan också intar scenen med Amaranthe klockan 21.30 Fredagskvällen till ära -don´t miss it!

Men även innan denna underbara helgs bravader ska det förhoppningsvis hinnas med lite skojiga festligheter i form av ett besök på Liseberg ikväll för att kolla in Danko Jones, samt eventuellt sedan vidare till Trädgårn och release-fest för In Flames och deras Sound Of A Playground Fading.
Grymt!



Men nu blir det allt till att jobba vidare och fler rapporteringar och (mer än gärna) glada nyheter får det bli allt eftersom...

Önskar en finfin dag!

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0