Flygardagen

...eller Kristi himmelfärds dag som den mer korrekta benämningen lyder.
En skön ledig dag för undertecknad hursom! :)

Gårdagen, Onsdag, blev en underbart härlig historia.
Tidigt avslut från jobbet, ett litet lagom pass på gymmet med efterföljande bastu och piffing och sedan ut i staden för att njuta av solen!

Mötte upp med mitt hjärta och tog några goda glas på Vasastan, tittade på glada (läs; fulla) studenter och helt plötsligt slog det mig att jag själv firar 10-års jubileum vad gäller studenten i år, tio år sedan jag sjungande sprang ut med mössan ur skolan och tjoade på lastbilsflak...ett helt decennium som passerat...my god..!


Skål på de!

Sedan blev det en runda i några butiker och jag fick mig ett par grymt sköna solisar, innan det var dags att bege sig till Farellis där Johan kvällen till ära bjöd mig på en riktigt god middag...vilken lyx va?!
Och, förutom att det var första "riktiga" sommardagen, så var det faktiskt vår 4,5 års dag med ;)





Tuna Steak Sesame
med ceasarsallad och en massa andra goda tillbehör valde jag att kalasa på och kan varmt rekommendera Er att testa!


Classic Raspberry Cheesecake
behöver väl egentligen inte nämna att desserten smakade gudomligt..!
Cheesecake och hallon kan aldrig bli fel...

Mätta och mycket belåtna fortsatte kvällen sedan vidare på Bee med dansvänliga dängor, goda drinkar och partyglada människor...kanon-kväll! ;D

Ledig dag idag som sagt, började med tvätt och städning...hehe...well, det måste ju göras det med...

Sitter i vårt panoramarum, tittar ut över ett molningt och grått Göteborg...håller tummarna för att solen inom en snar framtid ska lyckas bryta sig igenom täcket och bjuda på värme och vackert sommarväder (!)
Hade tänkt mig ut på en redig långpromenad lite senare och sedan får det nog bli en kväll med filmmys i tv-soffan...

Konstig vecka det här...dagarna flyter ihop, lite jobb imorgon och så helt plötsligt var det helg igen...ända till och med Måndag :)

På återskrivande kära läsare!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0