Helg?

Fredag och vips så stundar helgen igen!

Ja, nu kan jag väl inte direkt påstå att den där fantastiska helg-känslan infunnit sig i undertecknads kropp och sinne just denna helg...
Nej, inte med tanke på att jag fortfarande lever i efterdyningarna av de fantastiskt roliga helger som passerat, samt att veckans sjukskrivning bjudit på en viss ledighet...om än dock inte i det förnämsta, njutbara laget kanske? ;p

Nattliga hostattacker, kortison-kurer och allämän slöhet dagtid kan väl inte direkt klassas som "semester", om än jag tagit det väldigt lugnt, läst bok och kollat film.
Verkar dock som det går åt rätt håll nu och jag har till och med lyckats återfå det mesta av vad man kan kalla en normal röst, med en underton av whiskey fortfarande dock... ;)

Såg filmen Svinalängorna igår...och blev tyvärr besviken.





Anledningen till detta är att jag, även om den var otroligt gripande och tragiskt, fullkomligt älskade boken...och filmen kom inte ens i närheten av att förmedla den känsla och de bilder man upplever genom läsningen...inte ens "den röda tråden" fanns där tyckte jag.
Kanske hade jag alldeles för högt satta förväntningar, men nej...besvikelse var det...mest på grund av att jag tyckte att helhetsfokuset på historien bara var "fel" och det blir tyvärr inte mer än 2 popcorn från mig av 5 möjliga.
Läs boken endast!

För att idag även försöka pigga upp min älskade Johan lite, som också han brottats med detta helvetes-virus, så skickade jag en liten krya-på-dig-ros med blomsterbud att överraska honom med på jobbet idag...sådant kan behövas ibland och jag hoppas han blir glad..! :)





Utanför peakar luftfuktigheten...kvavt och kladdigt, regnet smattrar ner från den grå skyn mot fönsterrutorna...ja, till och med in på fönsterbänken och golvet ser jag nu...oops, bäst att stänga till lite (!)
Luft och väta eller kvavt och torrt, det är frågan..?

Tog en sväng ner till kvarters-bageriet och deras "Baklucka" tidigare, där kan man köpa dagsfärska bröd, bullar, bakelser och dylikt till finfina bageri-priser...inte illa!
Dagens inköp blev bröd till kvällens Toast Skagen som jag strax ska ställa mig och förbereda så smått...lite lättare middag sådär, men ack så gott!


Något liknande blir det...

Sedan får vi väl se vad kvällen har att erbjuda?
Känns som det var år sedan jag inte hade något inplanerat en Fredagskväll...men i ärlighetens namn så känns det faktiskt rätt skönt också...att bara ta det som det kommer... 

Tydligen ska det i alla fall ställas till med ett Beach Party på kära Paddingtons...bilder har lagts upp på Facebook där de bland annat meddelas att det är live-band och de har hämtat sand till en sandstrand utanför (!)
Vore faktiskt en kul grej att kolla in, we´ll see...

Poppar musik och vrider upp volymen snäppet till ändå...och kanske, kanske ska jag unna mig ett litet glas bubbel också... ;)

Happy Friday!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0