Miss Out

Nu tar Yours Trouly återigen en liten knappar-paus på ett alldeles så lungt kontor.

Känner mig till och med lite lättare om hjärta och sinne då jag fått en beviljad semestersdag även den kommande Fredagen, och kan således se fram emot ännu en långhelg, samt vissheten om att det nu bara är två dagar, fyra timmar och nio minuter kvar att räkna ned... ;p

Tänkte faktiskt även ta och bjuda er på några filmrecensioner, baserade på vad mina ögon skådat de senaste kvällarna.
Vill dock inte kalla dem "tips" direkt...
Tre stycken rullar har jag och sambon hyrt med oss från Hemmakväll, och än så länge så är 2 av 3...ja, kanske inte en jätte,jätte besvikelse...men de är då inte bra i alla fall...
Miss out!

Ritualen



Hade rätt bra förväntningar på den här rullen ändå, bara att få mysa ner sig i soffan och skrämmas lite med en thriller om hemska och övernaturliga ting, som dessutom säger sig bygga på "verkliga" iakttagelser och berättelser...!
Men nej, tyvärr...har man sett filmerna i "exorcism-mystik-religion-genren", så kan man den här också.
Jag ger den 2 popcorn av 5 möjliga endast för att det var bra skådespeleri (kanske lite för att det är en svensk regissör också...eller?) och i alla fall hade någon form av underhållningsvärde...rädd blev jag inte.

Gränsen



Jag gillar ju krigsfilmer, speciellt på slöa Söndagar (?!), och här hade jag nu en svensk (!), som dessutom tydligen fått helt okej kritik , att ta mig igenom...spännande!
Eller inte.
Jag tog mig igenom den med nöd och näppe vill jag påstå...den var dålig (!)
En story hade den, visst, men ingen direkt röd tråd och sammanhang.
Dåligt manus, dålig rekvisita och riktigt uselt skådespel emellanåt...och slutet sen...
Den får 1 popcorn av 5 möjliga för stundals vackert foto och vackra miljöer...och kanske också lite, lite för att han (?) som spelade storebrorsan i filmen I Rymden Finns Inga Känslor var den enda som levererade, både utseende och aktörsmässigt ;p

Nej, sätter istället min sista tilltro på att det inte blir en full skit-pott(a) med den tredje filmen, som eventuellt kan komma att gå upp för visning på hemma-skärmen ikväll...

The Fighter


Här hoppas jag på några fler popcorn...we´ll see... ;)

Sådärja, det var en paus med lite tyckerier det...snart är det även dags för mig att ta lunch här, och jag tror minsann jag får försöka hinna med en lite promenix utomhus för att få lite frisk luft också...så att den arma hjärnan piggnar till...och kaffe, mer kaffe.

På återskrivande Ni kära hårt arbetande, eller skönt semestrande läsare!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0