Snart...

Knappar ner några Söndags-rader från ett blygrått Göteborg med småskvitter som piskar sidleds i den hårda vinden.

Gårdagskvällen blev för undertecknad Rockänka, som väntat, en lugn men rätt mysig historia.
Skön musik och levande ljus i sommarnatten och ett skrivande som gick över förväntningarna.
Ibland är bara inspirationen så påtagligt närvarande, och då gäller det  att ta tillvara på den.

Har skrivit -och älskat att skriva så länge jag kan minnas, och igår var verkligen ett perfekt tillfälle att återuppta detta förnöjsamma tidsfördriv och intresse.
En liten kvällspromenix hanns det också med, några telefonsamtal och sedan fram mot morgontimmarna kröp jag ner bland kuddar och filtar i tv-soffan och sussade sött.
Trots ensamheten, en helt  okej kväll...tror man behöver sådana kvällar för sig själv någon gång då och då faktiskt.



Tog en liten runda ute i staden tidigare idag, bara för att (?!) och sitter nu och väntar på att min kära sambo ska anlända hem från sina äventyr uppe i Norberg.
Har planerat en lugn avrundning på helgen med en god middag (troligen beställer vi hem indiskt...yummieyum!), samt en film att slöa till i kvällningen...gott så.

Känns dock lite lätt jobbigt med Måndag och jobb imorgon måste jag erkänna.
Men, jag försöker att se det positivt och fokusera på mina mål, samt att det faktiskt bara är en endaste jobbarvecka kvar innan det vänder...
Fem dagar.
Tick-tack.

Jag ska avklara dessa dagar och sedan börjar äntligen en ny tillvaro...dock kvar på kontoret ett litet tag till...men på halvtid (Augusti ut, fem timmar om dagen -självvalt.) och resterande dagtid kommer spenderas på Makeupstudions skola i Vasastan...åh, som jag längtar!
Äntligen får jag börja jobba -och utbilda mig vidare inom något jag är bra på, något kreativt och roligt, något som går hand i hand med tidigare utbildningar och yrkeserfarenheter, något som kommer leda till en ny tillvaro med nya möjligheter (!!!) :D

http://www.makeupstudion.com/

http://www.makeupstudion.com/sidor/elevarbeten.aspx



En av alla grymt duktiga Makeupartister...

Troligen, mycket troligt, så är det nog också därför den här korta tiden som är kvar av anställningen på mitt nuvarande jobb ibland kan kännas så outhärdlig.
I tanken och känslan är jag inte där, jag är redan på väg.
Visst, jobbet på Nordea är ett bra jobb och jag är tacksam över min tid där med nya upplevelser och kunskaper, men det är inte "jag" och kommer heller aldrig att bli...

Så, jag biter ihop nu och kör...hä ä ba å åk, snart är snart Nu... ;)

Önskar Er en finfin kväll och avslutning på helgen!

// Maryly


Long time a go...punkar-roll i Musikteater... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0