Lördags-solo

Vid milleniumskiftet 1999-2000 fick jag tio stycken vackra millennie-champagneglas av min mamma.
De har slitits genom åren och vid diverse olika tillfällen olyckligt gått förlorade ett efter ett.
När det nu endast återsod två stycken av dessa fina och nostalgiskt laddade dryckeskärl så var tanken att jag skulle vara lite extra rädda om detta par och "spara" på dem, för att endast använda dem vid lite mer speciella tillfällen...

Ensam Rockänka som jag är denna Lördag, utan några som helst planer, så bestämde jag mig ändå för att unna mig ett glas rosa bubbel, med den obligatoriska jordgubben i, att njuta av medan jag avslappnat knappade ner några rader i denna blogg.

Absolut inget speciellt tillfälle, men jag valde ändå att servera mig själv dessa bubblor i ett av de återstående glasen...jag skulle ju bara ta ett glas och vara försiktig...
Eller?

Jo...jag korkar upp, fyller glaset med sparkling bubbles och pluppar i gubben som flyter så fint...
...bara för att i nästa sekund vända mig om för att ställa flaskan på kylning och klumpig som man föddes välta ut hela härligheten med armen...
Krasch!

Det var det glaset.

Nu återstår endast ett ensamt champagneglas av alla dessa tio...och det gör lite ont i mig med tanke på affektionsvärdet...
Bubblorna intas i nuläget från ett hederligt vinglas...IKEA...affektionsvärde noll och jag kunde inte bry mig mindre om det så föll ihop av sig själv.
Synd på drycken och efterföljande uppstädning dock i och för sig ;p


Fotobevis ifall det sista (läs; när) nu kraschar...


Gårdagen
blev dock en fin historia!

(och då inbegriper det naturligtvis inte det fruktansvärda i Norge. Hänvisar till tidigare författade inlägg angående mitt deltagande där...)

Jag njöt av att strosa runt i en Fredags-glad stad och av att molntäcket så äntligen sprack upp och solens strålar värmde.
Mötte upp med min fina Johan och tillsammans gick vi till Hard Rock´s uteservering där vi satte oss bland en hel massa folk för att njuta av ett glas gott och en grymt efterlängtad Nachotallrik (!)


Lycka! ;)

Vi satt där ett bra tag, slappnade av och bara kände hur underbart det var med allt...god mat och dryck, skön musik, ledighet, samtal, trevlig stämning och en fin sommarkväll...
Tog en sväng förbi good ol´Dubban också innan den relativt lugna kvällen sedan avslutades i hemmets tv-soffa med Monty Python som natt-underhållning :)

Idag
är jag, som sagt, återigen Rockänka.
Johan stack iväg norrut i den arla morgontimman tillsammans med Amaranthe för ett gig på Gruv Rocken tillsammans med grabbarna i Evergray och någon (tror jag?) lokal förmåga:

http://www.biljettnu.se/konsert/biljetter/Gruv-Rocken_2188_0

Är Du i närheten, eller råkar ha vägarna förbi -don´t miss it!


Känns lite underligt ändå...att vara ensam och ha en helt oplanerad Lördagskväll framför mig.
Måste nog också erkänna en viss vemodighet...mest med tanke på det som hänt vårt kära grannland, och att inte ha någon nära att diskutera, ventilera och filosofera om allt med...
Men jag reder mig...as usual ;)

Hade i alla fall en lugn hemma-morgon innan jag sedan stövlade (jo, stövlarna var på, det regnade ju såklart...) ut och in till centrum för lite shopping och känslan av social samvaro.
Mest fönster-shopping dock såhär i slutet av pengarna ;p

En fika på Espresso HouseNK med dagstidningen och en liten kamp mot tårarna som trängde sig fram allt eftersom raderna med upptadering av gårdagens händelser avlöste varandra...det är ofattbart det som skett... 




Fram mot eftermiddagstimmarna när jag också stövlade (jo, stövlarna kändes lite felplacerat där då...) hemåt igen lättade så äntligen det tunga grå molntäcket och (till undertecknads lycka!) sprack upp till en alldeles blå himmel med en härligt strålande sol!

Och här sitter jag nu, en vacker och avslappnad sommarkväll...bloggar, lyssnar på musik och smuttar bubbel.
Funderandes...
Kanske skulle jag ta och vara lite kreativ och sätta mig för några timmar av seriöst skrivande på en av någon av de noveller eller böcker jag påbörjat?
Kan vara en idé...

Utanför fönstret ser jag i nuläget två katter som leker (sötast!), samt ett gäng Gothia Cup deltagare som släpar väskor och troligen gör sig redo för avresa (att en vecka kan gå så snabbt!), samt känner den gudomliga doften som sprider sig då grannarna grillar...

Ska fixa lite käk till mig själv också alldeles snart...inget lyxigt (inte så noga då man är ensam) utan någon Räksallads-historia med Aioli och ett gott bröd till...it funks. ;)

Det lider mot kvällstimmar och ja...vi får helt enkelt se vad mer denna Lördag kan ha att erbjuda..?!

Lev å må!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0