Ledighets-hitte-på

Idag regnade det.
Imorse närmare bestämt.
Och det med besked.

Det fullkomligt vräkte ner regn från skyn...och blåste så det  regnade sidledes också...ja, jag kan nog nästan påstå att det till och med regnade underifrån och uppåt (!)
Lite mer än vanligt idag alltså, lite mer än vad det regnar på typ årets andra övriga 364 dagar här i Göteborg... ;p

Regn till trots, så har det faktiskt varit en jättebra start på en härligt ledig Fredag!
Steg upp tidigt och knatade iväg till gymmet där jag tog mig igenom ett lagom svettigt pass, sedan hem för en underbart välbehövlig lång och varm dusch, och så en god frulle på det...heelt okej början på långhelgen ;)

I skrivandets stund så har regnet avtagit.
Det regnar inte alls närmare bestämt.
Och det känns bra.
(vågar nästan påstå att jag kan skönja lite solljus där bakom molntäcket..!)

Poppar musik, känner Fredags-feelingen och har piffat mig inför en senare runda ute i staden.

Har svurit ont åt barret då frippan inte vill som jag..!
Dagens outfit kan liknas vid något lite 60-tals aktigt, och håret lockades i vad som skulle påminna om lockar a la 70-tal...men jag och "platttångs-lockar" är inte en win-win kombination, utan det blev tillslut gamla hederliga locktången som fick rycka in, och lockar som därav även påminner om lite 1800-tal...vilket då har resulterat i att jag nu är en blandning av två decennier och ett århundrade i ett...

Well...anything goes...och som pricken över i:et har jag ett par svarta runda plastörhängen, samt målat naglarna i en karamelligt rosa färg! :)


Inte mina naglar (I wish!), men samma färg med det passande (?!) namnet I´m a Saint by H&M...bra budget lack!

Snart en runda ut i staden som sagt...
Ska möta upp med Johan då han slutar jobbet och sedan är planen att bege oss till Hard Rock för att där avnjuta ett glas gott och deras Nacho-tallrik som undertecknad i nuläget har sådana fantastiska cravings efter..!


Ja, Ni förstår ju...

Troligen en rätt lugn kväll som jag får njuta av att spendera tillsammans med min älskade, innan jag imorgon återigen blir Rockänka (om än en väldigt kort tid) då Johan och Amaranthe drar iväg för gig på någon festival uppe i Västmanland (har i nuläget glömt vad stället heter?) och öser tillsammans med grymma Evergray!

En ensam Lördag utan planer alltså...my god...när hände det senast?!
Hur gör man, vad ska man hitta på?
Hehe...näe då, jag reder mig nog ;)

MEN, nu lever jag i nuet och jag ska fortsätta på detta sköna spår som dagen började på och önskar Er, kära läsare, en riktigt fin Fredag och en skön start på helgen!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0