Vardags-hitte-på

Skulle det inte regna idag?
Strålande sol, klarblå himmel, dock något kyligare vindar mötte mig när jag traskade iväg till jobbet och nu sitter jag och längtar ut här bakom skrivbordet med tom kopp då morgonkaffet är uppdrucket.
(it will be påfyllning...oh yes it will..!)
Det flaggas ju för monster-regnstormar både via löpsedlar och tv-sändningar...kanske vänder det snabbare än man anar?
Jag tog ju inte med paraplyet idag...så rent "Murphys-lagligt" så borde det ju ösregna då jag ska traska hemåt igen ;p

Rätt lugn jobbardag såhär mitt uppe i semestertider och jag kan meddela att det i skrivandets stund är sju timmar och två minuter innan jag påbörjar helgen (!)
Känns skönt att kunna ta ut lite lediga strö-dagar då det inte bidde någon semester...

För att även lyxa till det lite i vardagen så fixade jag och Johan oss en mysig Lill-Lördag igår.
Vi köpte en flaska Viña Maipo Brut Rosé, nytt i Systembolagets sortiment.


Riktigt gott budget-bubbel, inte för sött utan friskt och smakrikt.
Rekommenderas!

Sedan vankades det middag med grillade örtpotatis halvor och kyckling marinerad i en chili och Jack Daniels-blandning, en fräsch sallad, nybakat börd och egenkomponerad aioli (stark!)
Satt och njöt av allt det goda en bra stund och senare blev det även en liten kvällspromenad upp till Lunden-höjden.

Underbart att sitta på stenmuren där uppe en ljummen sommarkväll, blicka ut över staden, se solen sakta sänka sig och färga himlen varmt rosa, prata och bara vara...tillsammans med den du älskar...



Man får ju försöka hitta på små roliga äventyr och upptåg då och då för att kompensera frånvaraon av en riktig semester med...så, därav har jag funderat och nu kommit med idén om att jag och min kära beger oss iväg på en liten tripp neråt i landet nästa helg.
Närmare bestämt; Skåne.

Jag hade tänkt mig (om nu allt klaffar) att vi åker nästa Fredag och stannar till i Helsingborg, där Helsingborgsfestivalen går av stapeln den helgen till ära.
Tar in på något mysigt hotell och, förutom att ägna lite tid åt festivalpartaj, gör en utflykt till vackra Mölle och Kullens Fyr.




Det hade också varit kul att hinna göra ett stopp i Lund innan vi i sådana fall på Söndag beger oss tillbaka hemåt till Göteborg igen. 

Åh, det skulle verkligen vara så kul om detta går att ordna på något sätt, verkligen en helg att se fram emot..!
Får planera och jobba vidare på det så får vi se... :)

Dags att jobba vidare nu, men först ska kaffekoppen fyllas och jag tror minsann att det mulnar på...

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0