Vindarna vänder..?

Då råder vardagsrutinerna igen och undertecknad befinner sig åter på jobbet, andra dagen in på en ny vecka.

En relativt lugn och väldigt mysig helg passerade, innehållandes bland annat en riktigt god grill-middag ute i solen placerade på filten uppe på Lunden-höjden med utsikt över hela stan.


Grillmästaren ;)


Egenkomponerade hamburgare med massa smak och goda tillbehör...mums!



Å de e gott att leva!

När solen sedan sänkte sig och skymningen nalkades så plockade vi ihop vårt pick och pack, traskade hemåt, och där kalasades det på kaffe och en smarrig dessert.
Efterföljande mysigt natt-sudd med min kära, med allt vad det innebar...

Helgen till ära hade vi även bestämt oss för att mumsa i oss lite extra i diverse göttigheter som chips, godis, cookies, hemgjord paj (såklart!) och glass i stora lass!
Alla dessa härligheter avnjöts sedan bland filtar och kuddar i soffan allt eftersom timmarna passerade framför vårt planerade Gudfadern-maraton på tv:n...välbehövt slöande och frosseri de luxe kan jag påstå... ;)



Världens grymmaste triologi!
Om det var längesedan Du såg den -dags för en runda igen!
Om Du inte sett den -skämmes...bänka dig, se och lär!
;p

Och så, vardagsrutiner...

Tvätt och en liten promenad i kvällssole igår förbi Ullevi där det samlats en hel massa jättemycket folk och var ett tjo och tjim utan dess like!
Invigningen av årets Gothias Cup gick av stapeln och Svenska Damlandslaget firades för VM-bronset.


Många olika nationer och lag huserar i Göteborg i veckan, denna fotbollsfest till ära!

Annars så går ju som man brukar säga tiden...tick-tack...snabbare än man tror...tick-tack-tick-tack...tick-tick-tick (!)

Förändringens vindar tilltar i styrka och det är bara till att börja hissa seglen, göra sig beredd att åka med, och styra åt rätt håll...
Fick ett besked idag...om en förändring jag är lite orolig inför, men hoppas leder till det bättre, till något jättebra rättare sagt..! ;)

Och i sådana fall även till ett efterlängtat beslut som jag hoppas jag vågar glädja mig åt att det blir verklighet, lite av en dröm -en önskan,  som går i uppfyllelse...

Allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0