Bio-kväll

Tar en paus på jobbet och knappar...det är ändå rätt lugnt såhär mitt inne i semestertider...vilket aningen smärtsamt påminner mig om att det inte hade varit helt fel att plocka ut några sköna semesterdagar ändå...
...well, hell.

Trött efter en tung gårdag med nattliga maror, hostattacker, omotiverande arbetsuppgifter, tråkig stämning, timmar som segade sig fram till hemgång...
Bara för att väl hemma sätta igång med tvätt, plock, städ, fixa mat och alla de där vardagliga bestyrern som "någon" måste ta tag i.
Inte helt hundra kry och så fruktansvärt trött så jag nästan inte visste var jag skulle ta vägen...

Tog dock, efter lite välbehövd middag och vila, vägen upp till Paddingtons för ett glas gott att avnjuta till VM-fotbollsmatchen mellan Sverige och Japan.
Tyvärr förlust för Sverige, men en fin avrundning på en jobbig dag bidde det ändå :)



Mitt-i-dagen-nu och jag sitter och räknar ner...
Sitter och räknar ner till rätt mycket faktiskt.
Förändringens vindar börjar blåsa så smått ju längre tiden går och jag känner mig väldigt hoppfull inför stundande tider och händelser..!

Dock, närmast i nedräkningen står arbetsdagen.
Ungefär fyra timmar kvar i skrivandets stund och sedan vankas det bio-mys med allt vad det innebär!
(Tack och lov för Bandit Rock i lurarna...)


Harry Potter och Dödsrelikerna del 2



Dags att ta ett mer "slutgiltigt" farväl nu...även om det var fantastiskt vemodigt att läsa sista raderna och sedan slå igen boken...snipp, snapp snut...så var sagan slut.
Men vilken saga!
Nästan helt obegripligt hur många år den ändå "hängt med" och jag är tacksam över att få tagit del av denna fantastiska berättelse, att den kom till och att den kommer att finnas till...

Dags att göra lite nytta nu, ett litet ryck innan det är dags att gå på lunch!

Tre timmar och femtiofem minuter... ;)

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0