Intygad

...eller besvikelsen som infinner sig då man "vaknar upp" efter en underbart rolig helg och inser att man befinner sig mitt tillbaka i vardags-Göteborg.

Näe, trots inledande rader, så vill jag nu faktiskt inte författa ett så deprimerande och gnälligt inlägg.
Men lite surt är det allt att sitta här hemma ensammen i sommarvärmen, med ett sjukintyg från Farbror Doktorn och ett vemod i hjärtat då saknaden från Norrlandsfamiljen som begett sig vidare iväg gör sig påmind...
(Maiden i Oslo för brorsorna ikväll igen...åh,vad jag hade viljat vara där!)

Sjukskrivningen föranleds av ett envist virus med hosta som håller mig vaken om nätterna, lite feber, en ansträngd andning, höga gräspollen-halter, och en röst som i nuläget gått från obefintlig (näe, helgens konserter hjälpte inte till där va ;p), vidare till pip, vidare till krax och nu landat på en något sånär hanterlig mörk och hes whiskey-historia...smått sexigt enligt vissa tydligen ;)

Så, det blir helt enkelt till att ta det lilla lugna nu ett tag fram över...inte helt fel kanske?
Intensiv Juni och intensiv första Juli-helg...

...Och hur var då Big4?

-För-ölHard Rock med en massa andra förväntansfulla innan det bidde promenixen till Ullevi.

-Varmt...jättevarmt, med den luftfuktigheten(!)...speciellt i kön...som jag gruvade mig för att ställa mig i den, men med "rätt" taktik så gick det smidigare än någonsin tror jag..?! ;)

-Väntan innan allt drog igång...

-Norrlänningar...tyckte de var överallt (!) måste ha kryllat av dem i stan i helgen = Norrland <3 Hårdrock :)

-Mycket...fyra grymma band, det säger ju sig självt!

-Högt! Det fullkommligt dånade, öronpropparna till trots! Trodde jag blivit alldeles för gammal där ett tag, men fick ju "beviset" sedan i efterhand då tidningarna rapporterade om överskridna ljudnivåer.

-Stort...stort!

-Show...show!

-Slutsats
...: Metallica och tre bra förband. En riktigt, riktigt schysst kväll...men slog den Fredagen?
Nej, skulle inte tro det! ;)


Äntligen inne på Ullevi och safe med band till1:a fållan...fattas bara annat!


Rätt schyssta Merch faktiskt... Metallicas Sverige-tischa "pass to kick ass" med pass-stämpeln var en kul grej. Merch-killen var en trevlig typ och kände igen mig efter Fredagens Maiden-konsert-inköp :)


Väntan...


Anthrax on stage


Tog faktiskt en paus utanför Ullevi en stund och mötte upp för ett kärt återseende med älskade Johan som landat och numera kan titulera sig "Big In Japan" (!), samt med brorsorna som inte skaffat biljett men passade på att hänga utanför...det hördes ju, som sagt, rätt bra...


Metallica on stage och skymningen sänker sig sakta...







En spektakulär show, som inte bara sändes via SVT för alla att ta dela av, utan även satte punkt för en Hårdrocks-helg utan dess like...oj,oj så bra..!
Är detta framtidens musikarrangemang månne?
Jag hoppas det :)

Fortsatte med grabbarna en sväng ut i natten till Rockbaren, samt ett efterföljande stopp på för natt-mat på MAX...men sedan var det banne mig hem, bums i säng, god natt och ett STORT TACK för en underbar helg! ;D

Jag tror aldrig att den berömda Söndags-ångesten varit så frånvarande, och Måndagen gick främst i slöhetens -och reflektionernas tecken.
Tisdagen bjöd sedan, förutom läkarbesök, på en mysig middag i hemmet tillsammans med mitt hjärta och brorsorna...en fin avrundning på några härliga dagar, ett adjö och på återseende.

Så...Ni förstår säkert kära läsare...vardagen känns allt lite extra tråkig idag.
Har nu även bockat av de flesta av sommarens planer...alla dessa jag sett fram emot så mycket...men, visst finns det några "guldkorn" kvar att vaska fram också... ;)

Makeupartist-utbildning som påbörjas, och storslagna planer i hushållet inför hösten...men vad det blir av alla dessa mål och förhoppningar...det får framtiden utvisa...
(den, framtiden, kommer så snabbt bara!)

Fortsätter nu med en lugn och mysig Onsdagskväll här hemma och hoppas Ni får en fin kväll, var Ni än är...vad Ni än gör...

Allt gott!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0