Helg...e...rån?

Jaha, då bidde det en smula action på stundande helgen och den grå vardagen till trots ändå.

I ungefär samma stund som gårdagens nerknappade rader nådde sitt avslut så ringde telefonen.
Lite lätt kortfattat sådär, så var det kära sambon som rapporterade att han var på väg hem från jobbet men stannat till alldeles vid lille ån här nedanför bostadsområdet då han hört skottlossning vilket sedan efterföljts av ett jäkla polispådrag (!)
Ja...tyckte nog jag hade hört lite "ovanligt" höga -och nära sirener ljuda då jag satt och skrev...

Förvånad över sådan action i annars så lugna Gårda, så var jag ju naturligtvis tvungen att gå ut och möta upp med honom för att se vad detta spektakel grundade sig i... ;p
(tänkte ta en bild till bloggen, men det kändes lite "too much")

Ett jäkla pådrag var det, som sagt.
Poliser med dragna vapen, piket-bussar, avspärrningar, nyfikna åskådare och en helikopter som surrade över hela skådespelet...
Tydligen så rörde sig om ett dubbel-rån och jag länkar artikeln ur GP för Er som vill läsa mer konkret fakta:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.671297-en-gripen-for-ran-pa-friggagatan

Jo, jo...det var ju också ett sätt att börja helgen på.

Sedan följde kvällen med ett kalasande på mumsiga Toast Skagen och en liten tripp upp till Paddingtons för att kolla in Beach Partyt de ställt till med kvällen till ära.

Och vilket party det visade sig bli!
Grillning, live-band, "sandstrand", världens underbaraste stämning och högt i tak tillsammans med både nya och gamla bekanta...en riktigt, riktigt rolig kväll! ;D





Festfolk på topp!

Lördag -idag...en dag som präglats av en härligt skön och avslappnad stämning.
Strålande sol som endast skymts av några små molntussar lite från och till...och värme (även om det aldrig kan bli varmt nog för undertecknad i detta Skandinaviska klimat!).

Tillsammans med min älskade Johan begav jag mig utför en mysig frulle på Condecos uteservering, som en bra start på en fin dag. 



Satt där med varsin god latte, en macka och bara njöt då det helt plötsligt visade sig en massa konstiga filurer utanför Sci-Fi bokhandeln bakom oss...
Vet inte om det var någon speciell "happening" på gång...men det såg onekligen rätt lustigt ut då figurer från Star Wars och allehanda andra fantasy-karaktärer spatserade gatan fram.
Nörderi till 100%...love it! ;)




Sedan fortsatte vi och strosade runt i staden, inhandlade lite nödvändigheter och ja...tog det bara sådär gott lungt helt enkelt...
Ett stopp både på Farellis och Dubliners för en god kall i solen, snack, och spana på folk i rörelse...och jag fick nästan känslan av semester...samt lite av att vara turist i sin egen stad...inte helt fel måste jag nog säga ;)

Hemma nu och landar lite.
Poppar musik as usual, tar ett gott glas rosé och har förberett lite för kvällens efterlängtade grill-picknic (!)

Eftersom det är...eller i allafall känns som att det är...första "riktiga" helgen tillsammans med min kära på länge utan några som helst planer satta, så har vi bestämt oss för en mysig grillning ute i det gröna med egenkomponerade hamburgare och bröd, tillbehör efter smak, och en hel massa jordgubbar att mumsa på!
Gottigottgott ;)

Jag köpte även dagens test-öl åt Johan;



Göteborgs-bryggeri...och Glenn...ja, vad annars..?!

"Jävligt god...en smakrik sensation" -enligt Johan.
Inte riktigt fullt sån sensation för undetecknad dock... ;p
Helt okej visst...men nja, lite för besk och blaskig för mig...tycker den har en smak och doft av hav...men det kan likväl bero på inflytandet av etiketten (?!)...hehe...

Vad kvällen sedan kan ha att erbjuda återstår att se..?
Men det lutar åt en alldeles underbar kväll, med underbart sällskap...

Allt gott!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0