En tyst minut

Tillbaka till vardag.
Tillbaka för en ny vecka.
Tillbaka på jobbet en Måndag där tystnaden bredde ut sina vida vingar då klockan slog tolv.

På en storbildskärm i ett av konferensrummen följde jag och mina kollegor den korta, men ack så betydelsefulla, sändningen där SVT kablade ut bilder på sörjande Norrmän och Svenskar.
Människor som alla samlats för att hedra offren för detta vansinnes dåd, för att greppa det ofattbara, och kanske också kunna finna lite tröst, trygghet och värme i allt det onda.

Precis som alla dem stod även jag där idag.
En tyst minut.



Andas ut...

Annars så gick jobbardagen i lugnets-tecken, det alldeles för lugna och otroligt händelselösa-tecknet, semestertider... 
Därav så var väl nedräkningen mot framtiden mer påtaglig idag, än vad den varit någon av de andra dagarna i förra veckan.
Fyra dagar.

Pratade även med storebror i telefon om höstens flytt, boende, praktik och potentiella arbetsgivare...
Utan att säga allt för mycket...än ;) ...så var det många goda nyheter och det verkar faktiskt som att det mesta kommer lösa sig på allra bästa sätt...(vilken lycka!)
Dock, det är en  hel del planering (mest praktisk) som ska klaffa med...men det tar vi lite eftersom...



Ett pass på gymmet, hem för att äta middag, och nu sitter jag här, knappar, och känner mig rätt trött efter dagen faktiskt.
Ska brygga lite kaffe och sedan kommer jag nog att husera i sängen med en god bok, alternativt utslagen i soffan framför kvälls-tv:n eller någon bra rulle...Måndag, som sagt.

Allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0