Vårkänslor?

Vilken dag!
Lite lätt födelsedagsbaksmälla, ja det måste jag erkänna, men en snöyra som idag byttes ut mot en strålande sol, en klarblå himmel och några efterlängtade plusgrader.
Solen värmde riktigt gott, milda brisar mot ansiktet, och det var nästan lite vårkänslor som kom smygande tror jag...underbart!

Dock blir det ju diverse konsekvenser med en sån här mild dag, när snön bara vräkt ner i ungefär två hela dygn tidigare...
Utan att gå in på alla slaskiga detaljer som möter en utomhus, så kan jag ju helt klart konstatera att de nyinköpta Hunter-stövlarna var en mycket bra och väldigt läglig investering :)



Efter att jag tagit en svängom med dammsugaren, piffat upp lyan och städat bort det allra, allra sista från jul -och nyårshelgen så sitter jag nu äntligen ner och pustar ut en smula.
Visserligen har jag tvätten att ta hand om ikväll också, men den hänger snällt på tork i någon timme till.

Grinar lite illa eftersom det verkar som att jag råkat sträcka till ryggen någon gång här under eftermiddagen mitt i allt fejande, väldigt olägligt...
Eller ja, det är väl aldrig speciellt lägligt att sträcka ryggen men hade underlättat om det var vid ett annat tillfälle, eller i alla fall om det vill gå över till morgondagens konsert och festligheter.
Sitter med värmesäcken bakom mig nu och hoppas... ;p

Min kära sambo är iväg och repar med Amaranthe nu in i det sista inför imorgon, och jag tänkte roa mig med att mysa till det här hemma och titta på premiäravsnittet av årets Let´s Dance.
Hörde lite rykten om att vi eventuellt får en nattgäst då den danske trummisen kanske skulle husera på vår soffa, men man vet aldrig riktigt med dessa musiker...bara att vänta och se vad som trillar in...och vid vilken tid de nu gör det ;)




Läste nyss en lite små-scary sak på http://www.expressen.se/nyheter/1.2282077/8000-duvor-i-italien-foll-ner-doda

Vet inte hur mycket Ni, kära läsare, har hängt med i detta mysterium med fåglar som faller döda från skyn lite här och där i världen...men personligen så ställer jag mig frågan; vad är det som händer?!

Är det något miljöhot som ligger bakom?
Något "övernaturligt"?
Domedagens början?
Fågelinfluensan? (Ooh, den var dålig...)
Eller är det kanske bara slumpen..?

Det intressanta (ja, på det högst personliga planet då) är att för lite drygt en månad sedan så hade jag och Johan ett (alldeles "normalt" Svensson-filosofiskt) samtal där jag hade öppnat med frågan om vad som händer då fåglar dör?

Jag menade på att, med tanke på hur många fåglar det faktiskt finns här i världen, det är konstigt att man inte ser döda fåglar ligga lite här och där oftare än vad man kanske gör..?

Jag kan inte så värst mycket om fåglar (uppenbarligen) och vet inte om de är så att de små liven kanske känner på sig då det är dags att "trilla av pinn" (nu var jag sådär tråkig igen ;p), flyger in i nån sorts skog, sätter sig i ett träd och...dör.
Men är det så det funkar?
Jag menar, hinner de alltid?
Och vad händer exempelvis med fåglar som drabbas av en...ja, säg...hjärtattack?
Det bara måste ju ske knall å fall och rätt ner i backen?

Så, därav slutsatsen (den högst ovetenskapliga)...den fråga man kanske bör ställa sig; varför ser man inte fler döda fåglar på marken?
Nej, jag får helt enkelt ta och syna det här med fåglars liv och leverne mer på djupet, samt följa rapporteringarna i media om vad det nu är som pågår där uppe i skyn...



Ska strax ta och piffa manikyren på de partynaglar jag lyckades med att fixa till också, glittrigt var vad de fick bli födelsedagsfirande och helgfestligheter till ära!


Inte så pjåkigt för att vara home-made...

Hoppas Ni får en mysig kväll och en fin start på helgen!

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0