Trettondagsafton

Och snön den bara faller ner...

Har tänt några ljus och tittar ut i mörkret mot en svagt rosaskimmrande himmel och på snön som lagt sig som ett tungt vitt täcke över trädgrenar och hustak.
Ljusen från alla fönster blinkar ut i skymmningen, ett vinterlandskap i stadsmiljö.
Rofyllt. Vackert.



Mindre vackert och rofyllt var det dock tidigare idag, i alla fall vad jag uppfattade det som då jag spatserade vägen fram invid spårvagnsspåren och bevittnade vad all denna snö ställt till för kollektivtrafiken...
(ty här nere verkar det finnas mycket liten kunskap om redskap som; plog, grävskopa...ja, varför inte en helt vanlig snö-skyffel?)


Plask i slask...och någonstans under sörjan ligger det andra spåret...

Pulsade (jo, det är sant) fram längst gatan och till affären för att handla lite nödvändigheter och hämta upp ett paket från norr som låg och väntade (vilken lyx man har! ;)), för övrigt den enda stund jag varit utanför dörren idag.


Fina paket från norr...tomorrow, tomorrow! :)

Känner mig mycket kryare men inte helt hundra, så det har blivit en hemma-dag med lång sovmorgon (blev själv överraskad över att vakna upp så sent!) och lite lagom städning och upp-piffande av lyan.

Imorgon vankas 29-års dagen...
29 år har man alltså existerat på denna planet...andats, upptäckt, skrattat, gråtit, sungit, dansat, rest, somnat, vaknat, ätit, druckit, älskat, vunnit,  förlorat, njutit, erfarit...och gud vet allt vad man hunnit med..!
29 år är ju som ett lite halvtråkigt och brotglömt år...sista året man befinner sig i de unga 20-åren och alldeles innan det "stora steget" till mycket äldre 30...hrm... ;p

Funderade ett tag på om jag kanske har något att "krisa" över nu när ungdomens tid snart är förbi..?
Men kommer faktiskt inte på något.
Och så är det ju faktiskt ett helt år kvar till 30...då det är mer legitimt att krisa så...
OCH, i ärlighetens namn, så krisar jag nog lite "from time to time" när andan faller på...oavsett ålder ;)



Min kära har stuckit iväg på styrelsemöte med Amaranthe (de har bildat aktiebolag nu), och jag tillbringar kvällen med att pyssla med diverse små-saker.
Till exempel så vankas härnäst en manikyr för att piffa till lite fina födelsedags -och helg naglar, troligen i någon glittrig variant.
Annars, percis som igår, så råder i överlag lugnet denna Trettondagsafton.

På återskrivande!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0