Tillbaka

Tillbaka på Västkusten.
Tillbaka till verkligheten.
Tillbaka till Vardagen.
Tillbaka till ett nytt år...
...2011, nu kör vi! :D

Nyårslöfte?
- Nej, inte direkt faktiskt....inte mer än att jag fortsätter på förra årets löften och försöker påverka dem ännu bättre.

Jag orkar faktiskt inte återberätta hur den underbara Nyårshelgen i Stockholm avslutades i detalj, utan nöjer mig med att meddela att det var en supermysig Nyårsdags-kväll, ut-checkning och stadspromenad morgonen efter, och sedan en bilresa tillbaka ner till Göteborg.

Dock, några höjdpunkter bjuder jag på:

Oreo Madness, världens kanske godaste dessert!

New York Lady, världens kanske godaste drink!

Östermalm, Stockholms kanske mysigaste stadsdel!

...saknar det redan och längtar tillbaka!

Well...så var det vardag igen ja...

Måndag
, dags att vakna upp och bege sig till arbetet.
Kom hem trött, tröttare, tröttast och spenderade kvällen i tv-soffan framför Jönssonligan och en hel rad andra mer eller mindre intressanta program.
Kände en annalkande krasslighet.

Idag, vaknade upp när väckarklockan på Iphonen ringde (jajebums, nu behagar den fungera igen!) efter en orolig natt med frossa, halsont och underliga drömmar.
Kände mig allt annat än kry och så fick det bli en sjukanmälan till jobbet.
Bäst att ta det säkra före det osäkra då jag inte vill ligga hemma i sjuksängen de kommande dagarna.

För trots att alla helgerna med tillhörande festligheter är förbi så tar det inte slut med saker att se fram emot där, nej tvärtom, nu vankas det en massa annat skoj!

Torsdag den 6/1 är det dags för undertecknad att fylla år!
Inte för att det är någon speciell födelsadag så...men det är ju alltid roligt att uppmärksammas på sin dag ;)

Fredag den 7/1 börjar helgen igen...bara det!

Lördag den 8/1 är det dags för konsert på Musikens hur och Venomous Winterblast #1, där Amaranthe headlinar kvällen till ära!
http://www.musikenshus.se/

Och sedan händer det säkert även en hel massa dagarna fram till Tisdagen den 25/1 då det så ÄNTLIGEN är dags för oss att flytta in i vår alldeles sprillans nybyggda lägenhet i Gårda! :D
Ja, jag vet...ännu en flytt, ännu en ny adress...men den här gången känns det bara så mycket mer värt allt.
http://www.poseidon.goteborg.se/sv/Kv-Venus/




Lite bättre mår jag dock nu när jag sitter här framför datorn och knappar.
En behövlig vilodag som spenderats i soffan bland mjuka kuddar och täcken, iförd min mysiga rosa Adidas-outfit med lite uppiggande huskurer.

Kvällen fortsätter i lugnets tecken och kanske är jag så pass pigg att jag kan ta mig till jobbet imorgon ändå, vi får väl se..?

Hoppas Ni, kära läsare, har en bra start på det nya 2011 och är redo för nya äventyr!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0