Konstigheter

Denna måne...fortfarande lika rund, lika vacker, lika skinande...men my god vad den håller mig vaken om nätterna!
Börjar snart på allvar tro att det här med all magi och mytomspunna sägner förknippade med denna himlakropp stämmer...

Märkliga drömmar om att springa ett fantastiskt långt Göteborgsmaraton, slutspurt med målgång genom en låååång spårvagn där jag sedan vid mållinjen fick köpa vatten, samt betala en deltagar avgift på fyratusen spänn (!)
I något som kunde liknas vid ett green room väntade sedan artisterna som planeras delta i årets Metaltown, samt sångaren i Danko Jones som berömde mig för min prestation och sedan bad mig att passa -och spela tv-spel med hans barn...
Även en hel massa mer underligheter utspelade sig sedan i drömmarnas fascinerande värld.

Ja, ni förstår ju...man har det inte lätt på nätterna...och vad som möjligtvis kan tänkas röra sig där djupt inne i mitt undermedvetna vågar man väl inte ens spekulera i... ;p



Vaknade (igen) relativt tidigt, låg i sängen och kollade lite på Nyhetsmorgon (som visade ett inslag med skoteråkare från Lycksele!), innan det var dags att ta tag i dagen.

Hann med lite plock och pack av flyttkartonger innan jag bestämde mig för att nu fick det vara nog (men nu är det nära!), och flydde från flyttkaoset ut på en runda i staden.
Dags för en ledig Lördag! :)

Blev lite spaning i diverse butiker, en god fika på Espresso House NK, samt telefonsamtal upp till norr och världens bästa föräldrar.
Pappa hade MMS:at en bild på ett vinter-vackert Lycksele...snacka om att jag fick hemlängtan!


Korpberget och Hotell Lappland

Det blev även en sväng förbi bolaget innan jag återvände tillbaka till kaoset.
Köpte ju boken 101 Öl till min kära sambo förra helgen, och tänkte nu bidra till hobbyn (nörderiet? ;) ) med en ny smak för honom att testa och betygsätta.

Jämtlands President bidde det, vad annars (?!)...go, Evert go!
En öl där doften påminner om en blandning av smörpopcorn och gamla kläder (!) och som jag uppfattar rätt smakrik, förvånande ljus, ganska lättdrucken men alldeles för besk -och lämnade för mycket eftersmak för att riktigt bli en favorit (även om jag gärna hade viljat)

Lite för besk även för min kära, som dock ändå tycker att det är en helt okej öl...men inget man "dricker mängder av".
Betyget landade på 3,5 av 5



För övrigt så är det rätt mycket som händer här i Göteborg idag.
Final i Handbolls VM...tror jag i alla fall(?)...erkänner villigt att jag absolut inte hängt med i denna, för mig, totalt ointressanta sport...men på sluttampen vet jag att det är.
Hemma-match i hockey Frölunda VS Linköping...mycket mer intressant sport.
Årets P3 Guldgala går av stapeln...mycket bättre än båda ovanstående sporter!
Och så är det väl, som så ofta annars, en hel massa mer festligheter i något mindre skala...

Därav utgår Lördagens finfina meny...
...fast bara vad gäller den som brukar avnjutas i hemmet.
Med tanke på hur överbelamrat köksbordet är av varierande ting, samt den allmänna oredan som råder, så vankas det middag ute istället med en för skrivandets stund okänd, men säkerligen väldigt god, meny.

Tar dock lite skön uppladdning med go musik och ett glas bubbel här hemma först innan det bär iväg ut.

Allt gott kära läsare, allt gott! :)

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0