Vila...

Morgonen började sådär va...eller morgon och morgon...kvällen (till idag) började sådär.

Trodde jag skulle vara heeelt utpumpad efter passet på gymmet och sussa så sött direkt jag hamnade under täcket men, ack och ve, vad jag bedrog mig...

I och för sig, det var "min" tv-kväll igår (tack SVT!) med starten med Antikrundan (ja...de 29 åren har nog satt sina spår till sist ;p ), Plus (min fd arbetsgivare!), Debatt...som jag helt ärligt talat inte förstod varför det handlade så mycket om Bergström/Nutley-familjen för...(nog måste det väl finnas mer "riktiga" problem i världen att diskutera om..?!) och "pedofil-registrering" (ett mer, enligt mig, riktigt problem).

Sedan följde även programmet En I diot På Resa...riktigt sarkastisk och "torr-humor-rolig"...om än jag tror att mycket var just "for show"...men väl, underhållande och jag kommer absolut att se nästa avsnitt!
Och därefter en repris av Uppdrag Granskning, föregångaren till ovansående debatt om pedofili.

Den sistnämnda var riktigt jobbig att se...inte minst för att man blir så fruktansvärt arg och frustrerad...men det får en att tänka till...att verkligen tänka till...
Och ska jag våga mig på en åsikt såhär rent "spontant" i debatten, så kan jag väl säga att (utan att ha några egna barn dessutom) vetskapen (det "vissa" kallar uthängning) för allmänheten om att det bor en dömd pedofil i ens område är så mycket mer värt den smärta det kanske orsakar förövaren, än den smärta ett litet oskydligt barn måste utstå och sedan får leva med resten av sitt liv...
De (pedofilerna) behöver vård, visst, men de har liksom förbrukat sin "rätt" enligt mig.
"Tiden läker alla sår" är ett välkänt talesätt...men ärren kommer alltid att finnas kvar hos de som drabbats...



Hursom...det var svårt (av någon outgrundlig anledning?!) att somna innan...och det blev ju inte direkt lättare efter det tv-programmet.
Vridande, vändande.

Tankarna snurrade, jag vred och vände mig om och om igen, och när jag till sist lyckades slummra in var det till oroliga drömmar.

Månen lyste full och rund, vacker och mystisk, men fick mig då och då att vakna till under natten.
Sleepless in Gothenburg...

Morgonen ja...
Vaknade av Johan´s väckarklocka (så jag hade i alla fall lyckats sova lite!), låg och drog mig liiite längre än planerat vilket ledde till ett stressande innan det var dags att ila till jobbet.
Dusch, kläder, piff, nycklar...you name it!
Glömde saker, anlände sent till arbetet, spillde morgonkaffe, och allt verkade bara vilja krångla (!)




"Folk" gnällde (över den ena och et tredje) och jag kände själv hur irritationen växte...

Tycker att nämligen att "måste" man gnälla så kan man göra det när det verkligen gäller...eller, ännu bättre, gör något åt det då!

Förstår verkligen inte hur vissa människor kan välja (ja, det är verkligen ett eget val!) att haka upp sig på små-saker när det (återigen) finns verkliga problem här i världen.
Varför bara inte välja att vara positiv?
Varför bara inte försöka göra din egen -och någon annans dag liiite lättare, liiite bättre?

Humöret steg dock i  takt med gryningsljuset och solens strålar från en relativt blå himmel.
Åh, detta ljus...jag älskar  det!

Lunch på Holmen´s Bakershop (och gött med frisk luft!) innan de sista jobbartimmarna avverkades och helgen kunde påbörjas...T.G.I.F! :D

En efterlängtad AWHard Rock (nu var det ett tag sedan minsann), där den smakliga buffén väntade och bartendern hälsade oss som "stammisar" ;p


Joey & Maryly på AW ;)

Hem och relativt lugn Fredagskväll i flytt-kaoset som omger oss (!)

Ett glas gott till, kladdkaka med glass, och lite soft framför tv:n...

Rätt trötter och hoppas på en god natts sömn inför morgondagens bravader!

Puss <3

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0