Tulpanens Dag

Vilken härlig kväll det blev igår!
Efter en god middag och några glas hemma så bar det iväg till StickyIn Flames-partaj och spelning med Plantera.
Rätt mycket folk, möten med både nya och gamla bekanta, fullt ös och stämningen var på topp!


Jag hittade både Mikael i DT & Anders i In Flames i baren ;)


Jimmie hittade vi också i baren...


Tony & grabbarna i Plantera öste på från scenen


Sa Hej och tackade för oss, inte allt för sent/tidigt, och när vi sedan tog vagnen hem så hade snön börjat falla...

...vilket resulterade i en hel massa mer snö och det var verkligen ett vinterlandskap jag vaknade upp till imorse.


All denna snö på vår balkong hade fallit bara under natten (!)

Rätt slö morgon, med en lång dusch och lite piff innan det var dags att bege sig ut för en runda på stan.
Stövlarna på! Hela den vita vintriga härligheten hade ju börjat smälta i plusgraderna...

Avverkade lite butiker (känns som det var år sedan jag hade tid att kolla runt ordentligt) och fyndade även en kavaj på rean...eller ja, jag har faktiskt inte bestämt mig för om det är ett "fynd" än...eller om jag ska behålla den överhuvudtaget...
Den är som lite speciell, rosa med grå detaljer, lite "ful-snygg" med en touch av något 60-tals aktigt över sig...alternativt lite åt "skol-uniforms" hållet...

Hade också den stora lyxen att bli bjuden på efterskotts-födelsedags-fika!
(går ju inte direkt att styra upp något här hemma nu när vi är mitt uppe i flytt och allt...)

En jättetrevlig stund på mysiga Brogyllen där det kalasades på göttigheter och yours trouly fick ett mycket passande kort och ett tillskott i shopping-kassan ;)
Tack!



Åter i hemmet.

Sitter i skrivandets stund och lyssnar på musik, samt njuter av ett glas gott bubbel med hallon i...yummie! :)

Min kära sambo informerar mig om diverse olika öl-sorter (hallå, bubbel sa jag ju! ;p) från boken; 101 ÖL -du måste dricka innan du dör som han fick av mig i "spontan-present" efter rundan på stan idag.
Eller ja, spontan och spontan...jag visste ju att han ville ha den och tycker det är kul att ha hittat ett ämne han känner att han vill utveckla mer och (vad jag tror) riktigt "snöa in" sig på.
Hursom verkar det vara en riktigt kul bok (har bara bläddrat i den lite snabbt) där man bland annat får betygsätta själv, och...ja, det är väl bara att börja avverka dem en efter en?

Bubbel VS Öl

Ska starx börja förbereda kvällens goa middag.
Det är Lördag kära läsare, då blir det lite extra gott ;)

Tänkte, förutom boken, även överraska min fina ikväll med en meny bestående av;

* Smördegsknyten fyllda med fläskfilé, bacon och fetaost

Till ovanstående serveras en fräsch sallad, egenkomponerad chili-creme, bröd och...öl?!
Sedan får vi se hur det blir med desserten....antingen de (troligen) smarriga cupcakesen snälla David bakat, eller lite chokladpraliner tillsammans med kaffe och avec.
Bra, och gott, blir det nog hursom :)

Låt er inte luras av dagens blog-rubrik, här har ni en tjej utan några som helst antydningar av en nyans av "gröna fingrar".
(till skillnad från sin mor, förlåt mamma...)
Men, likväl, Tulpanens Dag är det idag och de är vackra blommor som för mig relateras till vår, ljus och...glädje!
Tulpaner piggar upp och är jättefina att sätta i en vas och njuta av...sen dör de.
Well, hell...hurra för Tulpanen! ;D
(särskilt de rosa)



Har inga speciella planer för kvällen, men man vet ju aldrig riktigt hur det kan tänkas arta sig..?

Next up; middags-förberedelser!

Så, höjer glaset med bubblor, skålar, och hoppas Ni får en jättefin kväll!

L O V E

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0