Första dagen...

...på det nya året, och en riktigt god fortsättning önskar jag Er!

År 2010 avslutades med årets snöyra och firandet av tolvslaget på underbart mysiga Skansen!
Vi lyssande till sköna toner av Tommy Körberg och Sarah Dawn Finer, samt det traditionella uppläsande "Nyårskolockorna"-talet av Jan Malmsjö.
Helt fantastiskt...så många år som man suttit framför tv:n på Nyårsafton som avlägsen åskådare, och nu...nu fick jag äntligen vara där och uppleva det hela live, "på riktigt"!

Stod tätt ihop med min älskade, försökte att bara känna...ta in allt...vara glad över att få uppleva just den här stunden...
Nedräkning...3...2...1...
GOTT NYTT ÅR!
Fyrverkeri, skålande i mini-bubbel, cigarr, glädje och kärlek! :D

Bjuder på lite bilder från Nyårets festligheter:


Dressed for sucess...nja, men iaf kittad för snöyra!


Snöyra...som sagt, men vad vackert och mysigt det var!







Gott Nytt År!

Hem igen för ombyte och fortsatta festlighetr i underbara, snöiga Stockholsnatten!
(Ja, jag längtar tillbaka till "stor-stan"...)

2011
...o, vad ovant det kändes att skriva!
Men, likväl, så är det.
Ett nytt år,  med nya förutsättnigar...det blir vad man väljer att göra det till.
Så...gör det bästa!

Vaknade...seg...oj,oj det kan jag lova!
Ville dock inte missa den dignande hotellfrukosten och masade mig därför upp ur sköna sängen med mjuka hotell-lakan, piffade till mig lite sådär "look-alive-aktigt" och gick ner till restaurangen.
Kaffe, Hallonsmoothie, Färskpressad apelsinjuice, Vindruvor, Nybakat bröd, Bacon och Äggröra, samt Pannkakor med sylt och grädde....Mhm...jag njöt... ;)

Tillbaka till sängen och vila sig lite innan det var dags att bege sig ut på en promenad för lite frisk luft och allmän Stockholms-spotting.

Snön fortsatte att yra under promenaden och vi sökte oss till kära Hard Rock för värme och en Staropramen granat = en god "återställare".





Tillbaka till hotellet för att bara ta det lilla lugna och njuta av ledigheten.
Och, i skrivandets stund, sitter jag nu och smuttar på ett gott glas rött (ovanligt va? Men hotellet bjuder...) medan min kära dricker kaffe med whiskey-hutt (högst egen-medtaget).

Snart dags för oss att bege oss ut för kvällens middag...och sedan får vi se...kan bli utgång på Stureplan, kan bli hemgång till mysigt hotellrum..?!

En riktigt god start på det nya året är det i alla fall!

Kramar

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0