Den 29:e Födelsedagen

Födelsedagen började med ett tiiidigt uppvaknande, oj oj det vill jag lova!
Redan klockan 04.40 (!) slog undertecknad upp ögonen, blickade ut mot en mulen (men ljus!) himmel och hörde konstiga ljud i natten...

Snön yrde som aldrig förr (vad jag upplevt) här på Västkusten och de underliga ljuden kom (visade det sig senare) från en icke i-spikad väggspegel som sakta gled mot ett oturligt öde om vi inte kravlat oss ur sängen och "räddat" den.

Lugnet lade sig åter, men jag kunde inte sova...måste bero på åldern ;p

Vände mig av och an i sängen, slummrade till sist lite lätt.
Väcktes (eller ja, piggnade till mer...) av en skönsjungade sambo med kaffe, blommor och presenter.
Redo att börja födelsedagsfira på allvar! :D



Fin blomma, prinsess-tårta, spelande ljus (!), bubbel, rosa klocka, fler glas till samlingen, underbart vackra smycken både från norr -och från min kära, samt andra finfina presenter...vilken lyx att fylla år!

En sväng iväg ut i snöyran och stan...mysig fika, och ytterligare en finfin, och sannerligen välbehövd, present!

Snöyra deluxe i götet...


These boots are made for walking...i Göteborgs-slask å allehanda väder! ;)

Hem igen för lite mer bubbel och en välbehövd siesta!
Rätt gött är det ändå att fira födelsedag på en "röd dag", då man alltid är ledig och verkligen kan känna sig förtjänt av att ta det lilla lugna...

Efter "det lilla lugna" hade min älsakde planerat en mysig och fin middag ute för oss två.
Och god! Oh my god! ;p

Vi begav oss ut i den snöyra som, helt plötsligt...bara sådär, förvandlats till regn och vidare via skjuts till restaurangen.
Mycket gott fanns att välja på...och yours trouly kalasade glatt! ;D



Chicken formaggio med parmaskinka och risotto, Strawberry Cheesecke...you name it!

Väl hemma igen efter en mycket lyckad födelsedag -och kväll!

Vill verkligen, av hela mitt hjärta, tacka för ALLA för de underbart fina gratulationerna jag fått!
Alla Ni som ringt, som sms:at, som mms:at, som skrivit på Facebook...det värmer mitt hjärta!
Och ett speciellt tack, naurligtvis, till min älskade Johan som gjort min 29:e födelsedag till en toppendag att minnas!
Älskar dig...

Tänkte nog inte att 29 år skulle vara så speciellt, men inser nu...med all den fina uppvaktning jag fått...att det är speciellt...att varje dag nog är det, och att det gäller att leva i nuet, vara lycklig och ta tillvara på allt gott som kommer i ens väg...

Återigen, ett stort TACK!

// Maryly





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0